Τροφές που αυξάνουν την επιθετικότητα του καρκίνου του προστάτη

6/1/2019 06:49    Έρευνα
Τα λιπαρά κρέατα και το τυρί μπορεί να επηρεάσουν την εξέλιξη του καρκίνου του προστάτη υποστηρίζουν αμερικανοί ερευνητές σύμφωνα με μελέτη που παρουσίασαν στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρείας για την Έρευνα του Καρκίνου, στη Νέα Ορλεάνη.

Ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας «Gillings» στο Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνα, μελέτησαν στοιχεία που αφορούσαν περισσότερους από 1.800 άνδρες από την Βόρεια Καρολίνα και τη Λουιζιάνα. Όλοι είχαν διαγνωστεί με καρκίνο προστάτη την περίοδο 2004-2009. Οι συμμετέχοντες είχαν ερωτηθεί για τις διατροφικές τους συνήθειες και άλλους παράγοντες υγείας την περίοδο της διάγνωσης του καρκίνου.

Όσο μεγαλύτερη η κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών από τροφές, όπως τυριά και κρέατα, τόσο επιθετικότερος ήταν ο καρκίνος του προστάτη.

Όμως, παρατήρησαν επίσης ότι τα πολυακόρεστα λιπαρά, που εμπεριέχονται σε τροφές, όπως τα ψάρια και οι ξηροί καρποί, σχετίζονται με μικρότερη επιθετικότητα του καρκίνου του προστάτη.

«Μια διατροφή πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά συντελεί σε αύξηση των επιπέδων της χοληστερόλης στο αίμα. Ωστόσο, παρατηρήσαμε ότι η σχέση μεταξύ των δύο παραγόντων ήταν πιο αδύναμη στους άνδρες που έπαιρναν στατίνες» εξήγησε η Δρ Έμμα Αλλοτ, επίκουρη καθηγήτρια στο αμερικάνικο πανεπιστήμιο και συγγραφέας της μελέτης.

Αυτή η παρατήρηση ίσως υποδεικνύει ότι οι στατίνες μειώνουν, δεν αναστρέφουν, την επίδραση των κορεσμένων λιπαρών στον καρκίνο του προστάτη.

Σε κάθε περίπτωση, η Δρ Αλλοτ υπογράμμισε ότι απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση του θέματος ώστε να εντοπιστεί ο υποκείμενος μηχανισμός που συνδέει τα κορεσμένα λιπαρά με την επιθετικότητα του συγκεκριμένου καρκίνου.



in
Επόμενο Προηγούμενο
 
Καλαμαριά: Οι εργαζόμενοι του δήμου θα συναντηθούν με την Δήμαρχο για νέες θέσεις εργασίας

Καλαμαριά: Οι εργαζόμενοι του δήμου θα συναντηθούν με την Δήμαρχο για νέες θέσεις εργασίας

19:58 11/8/2026

''οι θέσεις να ανταποκρίνονται στις ανάγκες''

Καλαμαριά: Γεμίζει λουόμενους η Πλαζ Αρετσούς - Κοντινή και οικονομική επιλογή

Καλαμαριά: Γεμίζει λουόμενους η Πλαζ Αρετσούς - Κοντινή και οικονομική επιλογή

19:45 11/8/2026

Βουτιές για όσους δεν έφυγαν από την πόλη

Καλαμαριά: ''Η Μαλβίνα'' από τον Φοίνικα συναντήθηκαν με την Δήμαρχο - Νέες δράσεις στην στήριξη των γυναικών

Καλαμαριά: ''Η Μαλβίνα'' από τον Φοίνικα συναντήθηκαν με την Δήμαρχο - Νέες δράσεις στην στήριξη των γυναικών

16:14 11/8/2026

Μια ουσιαστική συνάντηση

Ο Μητροπολίτης Καλαμαριάς επισκέφτηκε στρατιωτικές δομές που εδρεύουν στην Μητρόπολη (φωτο)

Ο Μητροπολίτης Καλαμαριάς επισκέφτηκε στρατιωτικές δομές που εδρεύουν στην Μητρόπολη (φωτο)

16:02 11/8/2026

Στο πλαίσιο της ποιμαντικής διακονίας..

Θεσσαλονίκη: 88 θέσεις επικουρικού προσωπικού στο ΓΝΘ «Παπανικολάου»

Θεσσαλονίκη: 88 θέσεις επικουρικού προσωπικού στο ΓΝΘ «Παπανικολάου»

15:55 11/8/2026

ανάρτηση του υπουργού Υγείας

Θεσσαλονίκη: Πρωτοποριακή επέμβαση σε ασθενή με καρδιακή ανεπάρκεια

Θεσσαλονίκη: Πρωτοποριακή επέμβαση σε ασθενή με καρδιακή ανεπάρκεια

15:51 11/8/2026

στο ΑΧΕΠΑ

Καλαμαριά: Παραδοσιακό γλέντι στον Φοίνικα και δράσεις για τα παιδιά στις εκδηλώσεις του Δεκαπενταύγουστου

Καλαμαριά: Παραδοσιακό γλέντι στον Φοίνικα και δράσεις για τα παιδιά στις εκδηλώσεις του Δεκαπενταύγουστου

15:32 11/8/2026

δράσεις από τον τοπικό σύλλογο

Κλασικά Έπιπλα