Τι αλλάζει για τους συνδρομητές κινητής και σταθερής τηλεφωνίας

2/10/2018 18:36    Αλλαγές έφερε ο Οκτώβρης
Αλλαγές έφερε ο Οκτώβρης στις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο.

Από χθες τέθηκε σε ισχύ το δεύτερο στάδιο των ρυθμίσεων που προβλέπονται στον Κανονισμό Γενικών Αδειών της ΕΕΤΤ, ο οποίος είχε δημοσιευθεί τον Δεκέμβριο του 2017.

Οι σημαντικότερες υποχρεώσεις που επιβάλλονται με το δεύτερο στάδιο ρυθμίσεων, μεταξύ άλλων, συνοψίζονται στα ακόλουθα θέματα:

Μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τους συμβατικούς όρους: Στην πρώτη σελίδα της σύμβασης πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια, η ημερομηνία υπογραφής, η τελική τιμή χρέωσης του παγίου και οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται σε αυτό, το ύψος τυχόν επιδότησης και η απόσβεσή της, καθώς και τυχόν τέλος για διακοπή/καταγγελία σύμβασης ορισμένου χρόνου.

Επίσης, πρέπει να παρέχονται στον συνδρομητή δυνατότητες, όπως η άμεση ενεργοποίηση της σύνδεσης, ο καθορισμός ανώτατου ορίου χρέωσης για την ενεργοποίηση φραγής εξερχομένων, η εξαίρεση του αριθμού από τηλεφωνικούς καταλόγους.

Μεγαλύτερη προθεσμία για καταγγελία σύμβασης: Αυξάνεται η προθεσμία για την καταγγελία σύμβασης ορισμένου/αορίστου χρόνου αζημίως, σε περίπτωση μονομερούς τροποποίησης των συμβατικών όρων ή των τιμολογίων από τον πάροχο.

Ενημέρωση για υπέρβαση ορίου κατανάλωσης προγραμμάτων κινητής τηλεφωνίας: Ο συνδρομητής κινητής τηλεφωνίας ενημερώνεται υποχρεωτικά, όταν υπερβαίνει το 80% των λεπτών ομιλίας/SMS/MB του προγράμματός ή πακέτου προπληρωμένων υπηρεσιών. Ειδικά, για τα MB ενημερώνεται επίσης, υποχρεωτικά, και όταν καταναλώσει το 100% του όγκου.

Αυτόματη πίστωση λογαριασμού για βλάβες: Εφόσον η βλάβη υπερβαίνει τις δύο εργάσιμες ημέρες από την ημέρα δήλωσής της, πρέπει να πιστώνεται αυτόματα και εντός τετραμήνου στον λογαριασμό του συνδρομητή, το τμήμα του παγίου που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Δωρεάν γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών από οποιοδήποτε δίκτυο: Σε περίπτωση βλάβης, ο συνδρομητής μπορεί να καλεί, χωρίς χρέωση, από όλα τα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας τη γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών που διαθέτει ο πάροχος.

Μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο υποβολής καταγγελίας σύμβασης: Ο συνδρομητής μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση, είτε στα καταστήματα του παρόχου, είτε με αποστολή επιστολής/τηλεομοιοτυπίας ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η παροχή υπηρεσιών πρέπει να διακόπτεται εντός δύο εργάσιμων ημερών για την κινητή τηλεφωνία και οχτώ για τη σταθερή (εκτός εάν ο καταναλωτής έχει ζητήσει συγκεκριμένη ημερομηνία).

Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Επίσης, απαγορεύεται να επιβάλει τέλος ανανέωσης για νέα σύμβασης ορισμένου χρόνου σε υφιστάμενο συνδρομητή με σύμβαση αορίστου χρόνου.

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο στάδιο ρυθμίσεων, που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή από τον Δεκέμβριο του 2017, με την έκδοση του Κανονισμού, περιλαμβάνει τα εξής:

Συμβάσεις ορισμένου χρόνου: Ο πάροχος δεν έχει δικαίωμα, στη διάρκεια του ορισμένου χρόνου της σύμβασης, να αυξάνει το πάγιο ή να μειώνει τον χρόνο ομιλίας/όγκο δεδομένων του προγράμματος υπηρεσιών.

Αποστολή λογαριασμών: Σε όλες τις νέες συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των ανανεώσεων υφιστάμενων συμβάσεων, ο συνδρομητής επιλέγει εξαρχής εάν επιθυμεί να λαμβάνει τον λογαριασμό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Σε περίπτωση που ο συνδρομητής δεν επιλέξει και, εφόσον η σύνδεσή του περιλαμβάνει υπηρεσίες Διαδικτύου, ο λογαριασμός αποστέλλεται ηλεκτρονικά ή έντυπα κατ’ επιλογή του παρόχου. Ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα να αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή τον τρόπο αποστολής του λογαριασμού.

Το επόμενο και τελικό στάδιο ρυθμίσεων αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τέλος Δεκεμβρίου του 2018.


news

Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
Θεσσαλονίκη: Βρέθηκε πτώμα άνδρα σε φωταγωγό πολυκατοικίας

Θεσσαλονίκη: Βρέθηκε πτώμα άνδρα σε φωταγωγό πολυκατοικίας

15:29 17/12/2020

στο κέντρο

Καλαμαριά: Δωρεά 400 βιβλίων στη Κεντρική Βιβλιοθήκη του Δήμου (φωτο)

Καλαμαριά: Δωρεά 400 βιβλίων στη Κεντρική Βιβλιοθήκη του Δήμου (φωτο)

15:23 17/12/2020

από το Future Library

Και στο τέλος μένεις με το στόμα ανοιχτό: 3 τρομερές σειρές με φινάλε- ανατροπή που δεν το βρήκε κανείς

Και στο τέλος μένεις με το στόμα ανοιχτό: 3 τρομερές σειρές με φινάλε- ανατροπή που δεν το βρήκε κανείς

14:37 17/12/2020

Συνέβη αυτό που δεν περίμενε κανείς…

Δεν κινείται φύλλο: Τα 4 νέα μέτρα της κυβέρνησης για τα Χριστούγεννα είναι πιο δραστικά από ποτέ

Δεν κινείται φύλλο: Τα 4 νέα μέτρα της κυβέρνησης για τα Χριστούγεννα είναι πιο δραστικά από ποτέ

14:30 17/12/2020

Η κυβέρνηση παίζει το τελευταίο της χαρτί

Συνελήφθη 35χρονος που ενέχεται σε παράνομη μεταφορά (11) αλλοδαπών με αυτοκίνητο

Συνελήφθη 35χρονος που ενέχεται σε παράνομη μεταφορά (11) αλλοδαπών με αυτοκίνητο

13:35 17/12/2020

στην Εγνατία Οδό

Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη 41χρονος με λαθραία τσιγάρα - Έφαγε και πρόστιμο για μετακίνηση (φωτο)

Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη 41χρονος με λαθραία τσιγάρα - Έφαγε και πρόστιμο για μετακίνηση (φωτο)

13:33 17/12/2020

Κατασχέθηκαν πάνω από 150.000 λαθραία πακέτα

Καλαμαριά: Δύο αλλοδαποί ''άνοιξαν'' 19 αυτοκίνητα!

Καλαμαριά: Δύο αλλοδαποί ''άνοιξαν'' 19 αυτοκίνητα!

13:26 17/12/2020

σχηματίσθηκε δικογραφία

Κορονοϊός - Θεσσαλονίκη: Μειώθηκε κατά 20% σε μία εβδομάδα το ιικό φορτίο στα λύματα

Κορονοϊός - Θεσσαλονίκη: Μειώθηκε κατά 20% σε μία εβδομάδα το ιικό φορτίο στα λύματα

18:28 16/12/2020

λέει το ΑΠΘ

Θεσσαλονίκη: «Καμπάνα» 5.000€ για ηλεκτρικά πατίνια που «έσπασαν» την καραντίνα

Θεσσαλονίκη: «Καμπάνα» 5.000€ για ηλεκτρικά πατίνια που «έσπασαν» την καραντίνα

18:22 16/12/2020

Έχουν ΚΑΔ… άθλησης

Πανελλήνιες: Από φέτος οι αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια

Πανελλήνιες: Από φέτος οι αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια

18:17 16/12/2020

υπουργείο Παιδείας

Κλασικά Έπιπλα