Τι αλλάζει για τους συνδρομητές κινητής και σταθερής τηλεφωνίας

2/10/2018 18:36    Αλλαγές έφερε ο Οκτώβρης
Αλλαγές έφερε ο Οκτώβρης στις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο.

Από χθες τέθηκε σε ισχύ το δεύτερο στάδιο των ρυθμίσεων που προβλέπονται στον Κανονισμό Γενικών Αδειών της ΕΕΤΤ, ο οποίος είχε δημοσιευθεί τον Δεκέμβριο του 2017.

Οι σημαντικότερες υποχρεώσεις που επιβάλλονται με το δεύτερο στάδιο ρυθμίσεων, μεταξύ άλλων, συνοψίζονται στα ακόλουθα θέματα:

Μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τους συμβατικούς όρους: Στην πρώτη σελίδα της σύμβασης πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια, η ημερομηνία υπογραφής, η τελική τιμή χρέωσης του παγίου και οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται σε αυτό, το ύψος τυχόν επιδότησης και η απόσβεσή της, καθώς και τυχόν τέλος για διακοπή/καταγγελία σύμβασης ορισμένου χρόνου.

Επίσης, πρέπει να παρέχονται στον συνδρομητή δυνατότητες, όπως η άμεση ενεργοποίηση της σύνδεσης, ο καθορισμός ανώτατου ορίου χρέωσης για την ενεργοποίηση φραγής εξερχομένων, η εξαίρεση του αριθμού από τηλεφωνικούς καταλόγους.

Μεγαλύτερη προθεσμία για καταγγελία σύμβασης: Αυξάνεται η προθεσμία για την καταγγελία σύμβασης ορισμένου/αορίστου χρόνου αζημίως, σε περίπτωση μονομερούς τροποποίησης των συμβατικών όρων ή των τιμολογίων από τον πάροχο.

Ενημέρωση για υπέρβαση ορίου κατανάλωσης προγραμμάτων κινητής τηλεφωνίας: Ο συνδρομητής κινητής τηλεφωνίας ενημερώνεται υποχρεωτικά, όταν υπερβαίνει το 80% των λεπτών ομιλίας/SMS/MB του προγράμματός ή πακέτου προπληρωμένων υπηρεσιών. Ειδικά, για τα MB ενημερώνεται επίσης, υποχρεωτικά, και όταν καταναλώσει το 100% του όγκου.

Αυτόματη πίστωση λογαριασμού για βλάβες: Εφόσον η βλάβη υπερβαίνει τις δύο εργάσιμες ημέρες από την ημέρα δήλωσής της, πρέπει να πιστώνεται αυτόματα και εντός τετραμήνου στον λογαριασμό του συνδρομητή, το τμήμα του παγίου που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Δωρεάν γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών από οποιοδήποτε δίκτυο: Σε περίπτωση βλάβης, ο συνδρομητής μπορεί να καλεί, χωρίς χρέωση, από όλα τα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας τη γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών που διαθέτει ο πάροχος.

Μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο υποβολής καταγγελίας σύμβασης: Ο συνδρομητής μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση, είτε στα καταστήματα του παρόχου, είτε με αποστολή επιστολής/τηλεομοιοτυπίας ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η παροχή υπηρεσιών πρέπει να διακόπτεται εντός δύο εργάσιμων ημερών για την κινητή τηλεφωνία και οχτώ για τη σταθερή (εκτός εάν ο καταναλωτής έχει ζητήσει συγκεκριμένη ημερομηνία).

Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Επίσης, απαγορεύεται να επιβάλει τέλος ανανέωσης για νέα σύμβασης ορισμένου χρόνου σε υφιστάμενο συνδρομητή με σύμβαση αορίστου χρόνου.

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο στάδιο ρυθμίσεων, που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή από τον Δεκέμβριο του 2017, με την έκδοση του Κανονισμού, περιλαμβάνει τα εξής:

Συμβάσεις ορισμένου χρόνου: Ο πάροχος δεν έχει δικαίωμα, στη διάρκεια του ορισμένου χρόνου της σύμβασης, να αυξάνει το πάγιο ή να μειώνει τον χρόνο ομιλίας/όγκο δεδομένων του προγράμματος υπηρεσιών.

Αποστολή λογαριασμών: Σε όλες τις νέες συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των ανανεώσεων υφιστάμενων συμβάσεων, ο συνδρομητής επιλέγει εξαρχής εάν επιθυμεί να λαμβάνει τον λογαριασμό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Σε περίπτωση που ο συνδρομητής δεν επιλέξει και, εφόσον η σύνδεσή του περιλαμβάνει υπηρεσίες Διαδικτύου, ο λογαριασμός αποστέλλεται ηλεκτρονικά ή έντυπα κατ’ επιλογή του παρόχου. Ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα να αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή τον τρόπο αποστολής του λογαριασμού.

Το επόμενο και τελικό στάδιο ρυθμίσεων αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τέλος Δεκεμβρίου του 2018.


news

Επόμενο Προηγούμενο
 

Μπαράζ παραβιάσεων και εμπλοκές με τουρκικά αεροπλάνα στο Αιγαίο

Μπαράζ παραβιάσεων και εμπλοκές με τουρκικά αεροπλάνα στο Αιγαίο

20:59 12/9/2017

ΓΕΕΘΑ

Δήμαρχος της Χαλκιδικής διέγραψε χρέη λόγω προεκλογικών υποσχέσεων

Δήμαρχος της Χαλκιδικής διέγραψε χρέη λόγω προεκλογικών υποσχέσεων

19:56 12/9/2017

Πάνω από 220.000 ευρώ ήταν η οικονομική ζημιά

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών ανακοίνωσε 24ωρη απεργία

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών ανακοίνωσε 24ωρη απεργία

19:12 12/9/2017

από τα μεσάνυχτα της Τετάρτης

To Φεστιβάλ για τον ψηφιακό πολιτισμό re:publica στη Θεσσαλονίκη

To Φεστιβάλ για τον ψηφιακό πολιτισμό re:publica στη Θεσσαλονίκη

19:05 12/9/2017

στο Μουσείο Κινηματογράφου

Προειδοποιούν για έξαρση της ιλαράς στην Ελλάδα οι γιατροί

Προειδοποιούν για έξαρση της ιλαράς στην Ελλάδα οι γιατροί

18:47 12/9/2017

Οι συνέπειες του αντιεμβολιαστικού κινήματος

Αγνώριστος από τις πλαστικές ο Παλαιοκώστας

Αγνώριστος από τις πλαστικές ο Παλαιοκώστας

18:42 12/9/2017

ΕΛ.ΑΣ

Θεσσαλονίκη: Γιορτή Γειτονιάς στο πάρκο Κρήτης

Θεσσαλονίκη: Γιορτή Γειτονιάς στο πάρκο Κρήτης

18:33 12/9/2017

Πάρκο κι έλα!

Κ. Μακεδονία: Συντηρήσεις και καθαρισμοί φρεατίων στο οδικό δίκτυο

Κ. Μακεδονία: Συντηρήσεις και καθαρισμοί φρεατίων στο οδικό δίκτυο

18:29 12/9/2017

Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας

«Αντίστροφη μέτρηση» για την αναπροσαρμογή των τιμών ακινήτων

«Αντίστροφη μέτρηση» για την αναπροσαρμογή των τιμών ακινήτων

18:27 12/9/2017

ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ

Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών στην Θεσσαλονίκη

Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών στην Θεσσαλονίκη

18:25 12/9/2017

της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους

Κλασικά Έπιπλα