Κοινό μέτωπο για την καθιέρωση θαλάσσιων αστικών συγκοινωνιών στον Θερμαϊκό κόλπο, συγκροτούν 10 δήμοι της Κεντρικής Μακεδονίας.
Πρόκειται για τους δήμους Πύδνας - Κολινδρού, Κατερίνης, Αλεξάνδρειας, Δέλτα, Αμπελοκήπων - Μενεμένης, Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Πυλαίας - Χορτιάτη, Θέρμης και Θερμαϊκού.
Μάλιστα σήμερα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη για το ζήτημα παρουσία δημάρχων, ενώ προσκλήθηκαν έγκριτοι επιστήμονες με εξειδίκευση στο θέμα των θαλάσσιων αστικών συγκοινωνιών προκειμένου να καταθέσουν τις γνώσεις και την εμπειρία τους.
Σύμφωνα με το thestival, στη σύσκεψη έδωσαν το «παρών» ο Διευθυντής Προγραμματισμού της Δημοτικής Επιχείρησης Θαλασσίων Αστικών Συγκοινωνιών του Δήμου Βενετίας, Gianluca Cuzzolin, η καθηγήτρια της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Πανεπιστήμιου της Κωνσταντινούπολης, Zuhal Ulusoy, η οποία σχεδίασε τις διευθετήσεις στο θαλάσσιο μέτωπο της Σμύρνης και ο Διευθυντής Θαλάσσιων Συγκοινωνιών της Δημοτικής Επιχείρησης της Σμύρνης, Mert Yayge.
"Η ΠΕΔ-ΚΜ ανταποκρίθηκε θετικά στο αίτημα του δήμου Θερμαϊκού και ταυτόχρονα των δήμων που έχουν θαλάσσιο μέτωπο μέσα στο Θερμαϊκό . Η σύσκεψη αυτή γίνεται για να αναδείξουμε με κάθε τρόπο τη μεγάλη ανάγκη να αναπτυχθεί θαλάσσια συγκοινωνία μια πόλη σα τη Θεσσαλονίκη, που δυστυχώς δεν υπάρχει", τόνισε ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ και δήμαρχος Αμπελοκήπων - Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου.
"Δεν μιλάμε για ένα καραβάκι το οποίο πηγαίνει 2 φορές τη μέρα. Μιλάμε για μια δημοτική κανονική συγκοινωνία για να σταματήσει να ταλαιπωρείται ο κόσμος από το ένα άκρο στο άλλο μέσα από τον αστικό ιστό με ότι σημαίνει αυτό. Θα πιέσουμε και την κυβέρνηση, θα κάνουνε διάλογο καλόπιστο και θα έχουμε τα ανάλογα αποτελέσμα", πρόσθεσε ο κ. Κυρίζογλου.
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θερμαϊκού, Γιάννης Μαυρομάτης, έκανε λόγο για ένα ζήτημα που απασχολεί δεκαετίες την πόλη και κάποια στιγμή πρέπει να γίνει πραγματικότητα.
Όπως είπε σήμερα υπάρχουν ιδιώτες που θέλουν να ασχοληθούν με τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία και αν προστεθεί σε αυτούς η βοήθεια των 10 δήμων για μια ΣΔΙΤ αυτό το εγχείρημα μπορεί να γίνει πραγματικότητα.
Μάλιστα σημείωσε ότι υπάρχουν ήδη τρεις προτάσεις από ιδιώτες, ώριμες για να κατατεθούν στο υπουργείο, έχουν το επενδυτικό κεφάλαιο και θέλουν τη βοήθεια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για να προχωρήσουν.
"Πιλοτικά το εγχείρημα έγινε μόνο με 2-3 σκάφη. Έδειξε ότι μπορεί να πετύχει. Να δημιουργηθεί μια γρήγορη μετακίνηση. Πρέπει να αξιοποιηθεί ένας Θερμαϊκός Κόλπος που μένει αναξιοποίητος για να δοθεί η δυνατότητα σε χιλιάδες ανθρώπους να κινηθούν γρήγορα", σημείωσε ο κ. Μαυρομάτης.
"Δεν μπορεί να εξαγγείλει ο πρωθυπουργός ότι η Θεσσαλονίκη θα γίνει πρωτεύουσα των Βαλκανίων και να μένει αναξιοποίητος ένας τέτοιος θαλάσσιος χώρος", πρόσθεσε.
Όσον αφορά τις προτάσεις ο κ. Μαυρομάτης είπε ότι η μία πρόταση αφορά την μεταφορά τεχνογνωσίας πόλεων όπως το Άμστερνταμ, το Αμβούργο, τη Βενετία, τη Σμύρνη οι οποίες είναι έτοιμες να εφαρμοστούν στο Θερμαϊκό κόλπο γιατί μοιάζουν με την περιοχή.
Η δεύτερη είναι οι 10 δήμοι να συνδεθούν με ιδιώτη για να γίνει σύμπραξη ΣΔΙΤ και η τρίτη η Εγνατία οδός με ένα μεγάλο κονδύλιο 10 εκατομμυρίων ευρώ το οποίο έχει λάβει από την Ευρωπαϊκή Ένωση, να κάνει άμεσα τις υποδομές για να είναι έτοιμες για τον οποιοδήποτε επενδυτή θέλει να συνδέσει την επένδυση του.
Τέλος ο τεχνικός της σύμβουλος της ΠΕΔ-ΚΜ και του δήμου Θερμαϊκού, Μιχάλη Τριανταφυλλίδης τόνισε η πόλη έχει μόνο οριζόντιες συγκοινωνίες και είναι εχθρική προς τη θάλασσα.
"Πρέπει να αποκτήσουμε κάθετες συγκοινωνίες να επικοινωνούμε με τη θάλασσα", δήλωσε.
Παράλληλα αναφερόμενος στο παράδειγμα της Βενετίας είπε πως η πόλη της Ιταλίας έχει 160 πλοία, ενώ ο Θερμαϊκός Κόλπος χρειάζεται κοντά στα 60 καραβάκια, ωστόσο ο ακριβής αριθμός θα προκύψει από την μελέτη όταν αυτή υλοποιηθεί.