Αλλαγές στις βασικές γραμμές του ΟΑΣΘ

10/9/2018 15:40    από 1η Οκτωβρίου
Έπειτα από μακρά περίοδο διαβούλευσης ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης κατέληξε στην τελική πρότασή του για την αναδιάρθρωση των βασικών λεωφορειακών γραμμών κορμού του ΟΑΣΘ.

Η πρόταση αυτή εστάλη την περασμένη εβδομάδα προς όλους τους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και φυσικά προς τον ΟΑΣΘ. Πρόθεση του ΟΣΕΘ είναι οι νέες λεωφορειακές γραμμές οι οποίες έχουν πολλές και σημαντικές αλλαγές σε σχέση με τις υφιστάμενες, να τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Οκτωβρίου. Για το λόγο αυτό έχει ζητηθεί απ’ όσους έχουν παραλάβει την τελική πρόταση, να διατυπώσουν τις όποιες παρατηρήσεις τους, το αργότερο έως την προσεχή Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου.

Η πρόταση αφορά την αναδιάρθρωση των τριών βασικών γραμμών κορμού Νο 2, 3 και 8 οι οποίες συνδέουν τα δύο άκρα της πόλης, από τον σταθμό μετεπιβίβασης ΙΚΕΑ ως το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό (Ν.Σ.Σ.) και τον Σταθμό ΚΤΕΛ Μακεδονία. Επίσης περιλαμβάνει αλλαγές στις γραμμές Νο 5 και Νο 33 προκειμένου να καλυφθούν τμήματα διαδρομών των τριών βασικών γραμμών κορμού τα οποία μένουν ορφανά λόγω της αναδιάρθρωσης. 

Σύμπτυξη των τριών γραμμών σε δύο

Η τελική πρόταση του ΟΣΕΘ προβλέπει τη σύμπτυξη των τριών λεωφορειακών γραμμών σε δύο. Έτσι, οι γραμμές Νο 2, 3 και 8 καταργούνται και αντικαθίστανται από δύο νέες γραμμές οι οποίες θα ονομάζονται Κ1 και Κ2. Και οι δύο γραμμές θα ξεκινούν από τον σταθμό του ΙΚΕΑ και θα καταλήγουν στον σταθμό των υπεραστικών ΚΤΕΛ, σε αντίθεση με τη σημερινή κατάσταση όπου οι δύο γραμμές (2 και 3) καταλήγουν στον Ν.Σ.Σ. Η πρώτη, η Κ1 θα διανύει διαδρομή στο νότιο τμήμα της πόλης και η δεύτερη, η Κ2 στο βόρειο τμήμα της. Οι δύο γραμμές θα διέρχονται από το σύνολο των στάσεων οι οποίες βρίσκονται κατά μήκος της διαδρομής τους σε μετάβαση και επιστροφή.

Α. Γραμμή Κ1 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ)

Η νέα γραμμή Κ1 θα ακολουθεί τη διαδρομή της παλιάς γραμμής Νο 3 έως την Τσιμισκή και την Πολυτεχνείου και στη συνέχεια, αντί να συνεχίζει στην Αναγεννήσεως και να καταλήγει στο Ν.Σ.Σ. όπως γίνεται σήμερα, θα στρίβει από τα Δικαστήρια και θα μεταβαίνει στα ΚΤΕΛ Μακεδονία, μέσω της οδού 26ης Οκτωβρίου, ενισχυμένη με λεωφορεία της γραμμής Νο 8. Η λύση αυτή προτείνεται καθώς παρατηρείται αυξημένη επιβατική κίνηση στο τμήμα της διαδρομής επί της 26ης Οκτωβρίου το οποίο εξυπηρετείται σήμερα μόνον από τη γραμμή Νο 31.

Το δρομολόγιο διαμορφώνεται ως εξής:

1. Κατά τη μετάβαση θα ακολουθείται η διαδρομή: 

Α.Σ. ΙΚΕΑ, Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής, Εθνικής Αντιστάσεως, Λ. Βασ. Όλγας, Τσιμισκή, Πολυτεχνείου, 26ης Οκτωβρίου, ΚΤΕΛ Μακεδονία.

2. Κατά την επιστροφή η διαδρομή θα είναι: 

ΚΤΕΛ Μακεδονία, 26ης Οκτωβρίου, Καρατάσου, Λεωφ. Νίκης, Βενιζέλου, Μητροπόλεως, Π. Μελά, Λεωφόρος 30ης Οκτωβρίου, Λεωφόρος Μ. Αλεξάνδρου, Γ. Παπανδρέου, Αδριανουπόλεως, Βενιζέλου, Εθν, Αντιστάσεως, Λεωφ. Γεωργικής Σχολής, Α.Σ.ΙΚΕΑ.

Β. Γραμμή Κ2 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ)

Η νέα γραμμή Κ2 θα ακολουθεί τη διαδρομή της παλιάς γραμμής Νο 2 σε μετάβαση και επιστροφή, ενισχυμένη με οχήματα της γραμμής Νο 8 και με την προσθήκη του τμήματος Ν.Σ.Σ. – ΚΤΕΛ Μακεδονία μέσω της οδού Μοναστηρίου.

Το δρομολόγιο διαμορφώνεται ως εξής:

1. Κατά τη μετάβαση θα ακολουθείται η διαδρομή: 

Α.Σ. ΙΚΕΑ, Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής, Εθνικής Αντιστάσεως, Μοσχονησίων, Βούλγαρη, Κ. Καραμανλή, Εγνατία, Μοναστηρίου, ΚΤΕΛ Μακεδονία.

2. Κατά την επιστροφή η διαδρομή θα είναι: 

ΚΤΕΛ Μακεδονία, Μοναστηρίου, Εγνατία, Κ. Καραμανλή, Βούλγαρη, Μοσχονησίων, Νέα Οδός, Αδριανουπόλεως, Βενιζέλου, Εθν, Αντιστάσεως, Λεωφ. Γεωργικής Σχολής, Α.Σ.ΙΚΕΑ.

Γ. Γραμμή Νο 5 (Νέα Κρήνη – Βενιζέλου)

Η γραμμή Νο 5 τροποποιείται έτσι ώστε στη μετάβαση από ανατολικά προς κέντρο, μετά τη Βασ. Όλγας να μην συνεχίζει στην Τσιμισκή, όπως γίνεται σήμερα, αλλά μέσω της οδού 3ης Σεπτεμβρίου να ανεβαίνει στην Εγνατία και να τερματίζει στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό αντί του τερματικού σταθμού στην πλατεία Ελευθερίας. Στη διαδρομή της επιστροφής αντίστοιχα, από τον Ν.Σ.Σ. μέσω Εγνατίας και 3ης Σεπτεμβρίου θα συνεχίζει στη Μεγ. Αλεξάνδρου και στη συνέχεια θα κάνει τερματισμό όπως και σήμερα, στον σταθμό της Ν. Κρήνης.

Το δρομολόγιο διαμορφώνεται ως εξής:

1. Κατά τη μετάβαση θα ακολουθείται η διαδρομή: 

Τ.Σ. Κρήνης, Δημοκρίτου, Κακουλίδου, Χανίων, Αϊδινίου, Σμύρνης, Μιαούλη, Ν. Πλαστήρα, Χηλής, Κερασούντος, Τ. Οικονομίδη, Πλούτωνος, Βασ. Όλγας, 3ης Σεπτεμβρίου, Εγνατίας, Μοναστηρίου, Αγίων Πάντων, Ν.Σ.Σ.

2. Κατά την επιστροφή η διαδρομή θα είναι: 

Ν.Σ.Σ., Μοναστηρίου, Εγνατία, 3ης Σεπτεμβρίου, Μεγ. Αλεξάνδρου, Γ. Παπανδρέου, Σοφούλη, Κερασούντος, Χηλής, Ν. Πλαστήρα, Ατλαντίδος, Κουντουριώτου, Καποδιστρίου, Πολυβίου, Ησιόδου, Ικάρων, Τ.Σ. Κρήνης.

Δ. Γραμμή Νο 33 (Αγ. Παντελεήμων – Βενιζέλου)

Η κατάργηση της διαδρομής της υφιστάμενης γραμμής Νο 3 στο κομμάτι της διέλευσης από τις οδούς Λ. Στρατού και Δελφών θα καλυφθεί από τη γραμμή Νο 33 η οποία θα ακολουθεί στη μετάβαση προς κέντρο τη διαδρομή την οποία ακολουθεί σήμερα, ενώ στην επιστροφή της θα διέρχεται από τις οδούς Λ. Στρατού και Δελφών. Πάντως, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΣΕΘ, η αλλαγή αυτή θα επηρεάσει επί το δυσμενέστερο (περίπου κατά ένα λεπτό) την υφιστάμενη συχνότητα εξυπηρέτησης στις οδούς Λ. Στρατού και Δελφών.

Το δρομολόγιο διαμορφώνεται ως εξής:

1. Κατά τη μετάβαση θα ακολουθείται η διαδρομή: 

Τ.Σ. Κηφισιάς, Ερυθρού Σταυρού, Ζηργάνου, Μεγ. Αλεξάνδρου, Καυκάσου, Πόντου, Αιγαίου, Κηφισιάς, Βούλγαρη, Ν. Παπαδάκη, Σόλωνος, Μακεδονίας, 28ης Οκτωβρίου, Βασ. Όλγας, Μ. Ανδρόνικου, Τσιμισκή, Ι. Δραγούμη, Μητροπόλεως, Τ.Σ. Πλατείας Ελευθερίας.

2. Κατά την επιστροφή η διαδρομή θα είναι: 

Τ.Σ. Πλατείας Ελευθερίας, Μητροπόλεως, Π. Μελά, Μεγ. Αλεξάνδρου, 3ης Σεπτεμβρίου, Λ. Στρατού, Κωνσταντινουπόλεως, Δελφών, Ν. Παπαδάκη, Βούλγαρη, Κηφισιάς, Αιγαίου, Πόντου, Θήχης, Παπαφλέσσα, Βενιζέλου, Ερυθρού Σταυρού, Τ.Σ. Κηφισιάς.

Οι στόχοι της αναδιάρθρωσης

Σύμφωνα με τον ΟΣΕΘ σκοπός αυτών των αλλαγών είναι ο εξορθολογισμός της λειτουργίας των βασικών λεωφορειακών γραμμών μέσα από τον επανασχεδιασμό τους, την αναπροσαρμογή των προγραμμάτων λειτουργίας τους και τη βέλτιστη αξιοποίηση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του υφιστάμενου στόλου, στο πλαίσιο του γενικότερου ανασχεδιασμού για τη μεταβατική περίοδο πριν από τη λειτουργία του μετρό. Ο τελικός στόχος είναι η συχνή, αξιόπιστη και με επαρκή μεταφορική ικανότητα λειτουργία των βασικών γραμμών.

Η σπουδαιότητα των τριών βασικών γραμμών κορμού προκύπτει από τα στοιχεία τα οποία αφορούν την πληρότητά τους. Συγκεκριμένα, η γραμμή Νο 3 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – Ν.Σ.Σ.) έχει τη μεγαλύτερη μέση πληρότητα που φτάνει στο 85,25% και ακολουθούν οι γραμμές Νο 8 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – ΚΤΕΛ Μακεδονία) με 79,23% και Νο 2 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – ΚΤΕΛ Μακεδονία μέσω Εγνατίας) με 59,17%.

Τα οφέλη

Το μεγαλύτερο όφελος από την πρόταση αναδιάρθρωσης των συγκεκριμένων λεωφορειακών γραμμών είναι η ενίσχυση της συχνότητας και της αξιοπιστίας των δρομολογίων. Σύμφωνα με την πραγματική υφιστάμενη κατάσταση η μέση συχνότητα διέλευσης των λεωφορείων στις τρεις βασικές γραμμές είναι: 23 λεπτά για το Νο 2, 17 λεπτά για το Νο 3 και 24 λεπτά για το Νο 8. Μετά την αναδιάρθρωση, στόχος είναι οι μέσες συχνότητες εξυπηρέτησης και στις δύο γραμμές Κ1 και Κ2 να είναι στα δέκα λεπτά.


voria

Επόμενο Προηγούμενο
 

Θεσσαλονίκη: Νεκρός 23χρονος φοιτητής που έπεσε από ταράτσα

Θεσσαλονίκη: Νεκρός 23χρονος φοιτητής που έπεσε από ταράτσα

18:05 24/7/2020

φοιτητικές εστίες

Θεσσαλονίκη: Εντοπίστηκε σορός άνδρα στον Θερμαϊκό

Θεσσαλονίκη: Εντοπίστηκε σορός άνδρα στον Θερμαϊκό

18:00 24/7/2020

Νέα Παραλία

Άγρια δολοφονία 57χρονης με πολλαπλές μαχαιριές, από Πακιστανό εργάτη που απέλυσε

Άγρια δολοφονία 57χρονης με πολλαπλές μαχαιριές, από Πακιστανό εργάτη που απέλυσε

17:52 24/7/2020

Φιλιατρά

Θεσσαλονίκη: Μηχανάκια, πατίνια και καρότσια έβγαλαν δύτες από τον Θερμαϊκό

Θεσσαλονίκη: Μηχανάκια, πατίνια και καρότσια έβγαλαν δύτες από τον Θερμαϊκό

17:48 24/7/2020

επιχείρηση καθαρισμού

Ζορμπίδης: Τέλος οι εκδρομές στην Κωνσταντινούπολη όσο είναι τζαμί η Αγιά Σοφιά

Ζορμπίδης: Τέλος οι εκδρομές στην Κωνσταντινούπολη όσο είναι τζαμί η Αγιά Σοφιά

17:39 24/7/2020

ηχητικό

Αγιά Σοφιά: Μια ιστορία βεβήλωσης σε εικόνες

Αγιά Σοφιά: Μια ιστορία βεβήλωσης σε εικόνες

17:33 24/7/2020

χαρακτηριστικά φωτογραφικά καρέ

Την εγκρίνει μέχρι και ο Κοντιζάς: Η Μαρία Μπέη ξανθιά είναι το κάτι άλλο (Pic)

Την εγκρίνει μέχρι και ο Κοντιζάς: Η Μαρία Μπέη ξανθιά είναι το κάτι άλλο (Pic)

17:19 24/7/2020

Άλλο κορίτσι...

10/10 κανείς: Μπορείς να θυμηθείς τη σειρά από μια μόνο φωτό του σπιτιού που γυρίστηκε;

10/10 κανείς: Μπορείς να θυμηθείς τη σειρά από μια μόνο φωτό του σπιτιού που γυρίστηκε;

17:17 24/7/2020

Μπορείς να κάνεις 10/10;

Πάνω από 8/10 κανείς: Θα απαντήσεις στις 10 πιο δύσκολες ερωτήσεις των «Δυο Ξένων» που ελάχιστοι θυμούνται;

Πάνω από 8/10 κανείς: Θα απαντήσεις στις 10 πιο δύσκολες ερωτήσεις των «Δυο Ξένων» που ελάχιστοι θυμούνται;

17:16 24/7/2020

Το πιο δύσκολο κουίζ

Η ελληνική Ίμπιζα: Το παραθαλάσσιο χωριό που αν δεν πας, δεν έχεις ζήσει διακοπές (Pics)

Η ελληνική Ίμπιζα: Το παραθαλάσσιο χωριό που αν δεν πας, δεν έχεις ζήσει διακοπές (Pics)

15:28 24/7/2020

Άλλο επίπεδο...

Κλασικά Έπιπλα