Αλλαγές στις βασικές γραμμές του ΟΑΣΘ

10/9/2018 15:40    από 1η Οκτωβρίου
Έπειτα από μακρά περίοδο διαβούλευσης ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης κατέληξε στην τελική πρότασή του για την αναδιάρθρωση των βασικών λεωφορειακών γραμμών κορμού του ΟΑΣΘ.

Η πρόταση αυτή εστάλη την περασμένη εβδομάδα προς όλους τους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και φυσικά προς τον ΟΑΣΘ. Πρόθεση του ΟΣΕΘ είναι οι νέες λεωφορειακές γραμμές οι οποίες έχουν πολλές και σημαντικές αλλαγές σε σχέση με τις υφιστάμενες, να τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Οκτωβρίου. Για το λόγο αυτό έχει ζητηθεί απ’ όσους έχουν παραλάβει την τελική πρόταση, να διατυπώσουν τις όποιες παρατηρήσεις τους, το αργότερο έως την προσεχή Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου.

Η πρόταση αφορά την αναδιάρθρωση των τριών βασικών γραμμών κορμού Νο 2, 3 και 8 οι οποίες συνδέουν τα δύο άκρα της πόλης, από τον σταθμό μετεπιβίβασης ΙΚΕΑ ως το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό (Ν.Σ.Σ.) και τον Σταθμό ΚΤΕΛ Μακεδονία. Επίσης περιλαμβάνει αλλαγές στις γραμμές Νο 5 και Νο 33 προκειμένου να καλυφθούν τμήματα διαδρομών των τριών βασικών γραμμών κορμού τα οποία μένουν ορφανά λόγω της αναδιάρθρωσης. 

Σύμπτυξη των τριών γραμμών σε δύο

Η τελική πρόταση του ΟΣΕΘ προβλέπει τη σύμπτυξη των τριών λεωφορειακών γραμμών σε δύο. Έτσι, οι γραμμές Νο 2, 3 και 8 καταργούνται και αντικαθίστανται από δύο νέες γραμμές οι οποίες θα ονομάζονται Κ1 και Κ2. Και οι δύο γραμμές θα ξεκινούν από τον σταθμό του ΙΚΕΑ και θα καταλήγουν στον σταθμό των υπεραστικών ΚΤΕΛ, σε αντίθεση με τη σημερινή κατάσταση όπου οι δύο γραμμές (2 και 3) καταλήγουν στον Ν.Σ.Σ. Η πρώτη, η Κ1 θα διανύει διαδρομή στο νότιο τμήμα της πόλης και η δεύτερη, η Κ2 στο βόρειο τμήμα της. Οι δύο γραμμές θα διέρχονται από το σύνολο των στάσεων οι οποίες βρίσκονται κατά μήκος της διαδρομής τους σε μετάβαση και επιστροφή.

Α. Γραμμή Κ1 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ)

Η νέα γραμμή Κ1 θα ακολουθεί τη διαδρομή της παλιάς γραμμής Νο 3 έως την Τσιμισκή και την Πολυτεχνείου και στη συνέχεια, αντί να συνεχίζει στην Αναγεννήσεως και να καταλήγει στο Ν.Σ.Σ. όπως γίνεται σήμερα, θα στρίβει από τα Δικαστήρια και θα μεταβαίνει στα ΚΤΕΛ Μακεδονία, μέσω της οδού 26ης Οκτωβρίου, ενισχυμένη με λεωφορεία της γραμμής Νο 8. Η λύση αυτή προτείνεται καθώς παρατηρείται αυξημένη επιβατική κίνηση στο τμήμα της διαδρομής επί της 26ης Οκτωβρίου το οποίο εξυπηρετείται σήμερα μόνον από τη γραμμή Νο 31.

Το δρομολόγιο διαμορφώνεται ως εξής:

1. Κατά τη μετάβαση θα ακολουθείται η διαδρομή: 

Α.Σ. ΙΚΕΑ, Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής, Εθνικής Αντιστάσεως, Λ. Βασ. Όλγας, Τσιμισκή, Πολυτεχνείου, 26ης Οκτωβρίου, ΚΤΕΛ Μακεδονία.

2. Κατά την επιστροφή η διαδρομή θα είναι: 

ΚΤΕΛ Μακεδονία, 26ης Οκτωβρίου, Καρατάσου, Λεωφ. Νίκης, Βενιζέλου, Μητροπόλεως, Π. Μελά, Λεωφόρος 30ης Οκτωβρίου, Λεωφόρος Μ. Αλεξάνδρου, Γ. Παπανδρέου, Αδριανουπόλεως, Βενιζέλου, Εθν, Αντιστάσεως, Λεωφ. Γεωργικής Σχολής, Α.Σ.ΙΚΕΑ.

Β. Γραμμή Κ2 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ)

Η νέα γραμμή Κ2 θα ακολουθεί τη διαδρομή της παλιάς γραμμής Νο 2 σε μετάβαση και επιστροφή, ενισχυμένη με οχήματα της γραμμής Νο 8 και με την προσθήκη του τμήματος Ν.Σ.Σ. – ΚΤΕΛ Μακεδονία μέσω της οδού Μοναστηρίου.

Το δρομολόγιο διαμορφώνεται ως εξής:

1. Κατά τη μετάβαση θα ακολουθείται η διαδρομή: 

Α.Σ. ΙΚΕΑ, Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής, Εθνικής Αντιστάσεως, Μοσχονησίων, Βούλγαρη, Κ. Καραμανλή, Εγνατία, Μοναστηρίου, ΚΤΕΛ Μακεδονία.

2. Κατά την επιστροφή η διαδρομή θα είναι: 

ΚΤΕΛ Μακεδονία, Μοναστηρίου, Εγνατία, Κ. Καραμανλή, Βούλγαρη, Μοσχονησίων, Νέα Οδός, Αδριανουπόλεως, Βενιζέλου, Εθν, Αντιστάσεως, Λεωφ. Γεωργικής Σχολής, Α.Σ.ΙΚΕΑ.

Γ. Γραμμή Νο 5 (Νέα Κρήνη – Βενιζέλου)

Η γραμμή Νο 5 τροποποιείται έτσι ώστε στη μετάβαση από ανατολικά προς κέντρο, μετά τη Βασ. Όλγας να μην συνεχίζει στην Τσιμισκή, όπως γίνεται σήμερα, αλλά μέσω της οδού 3ης Σεπτεμβρίου να ανεβαίνει στην Εγνατία και να τερματίζει στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό αντί του τερματικού σταθμού στην πλατεία Ελευθερίας. Στη διαδρομή της επιστροφής αντίστοιχα, από τον Ν.Σ.Σ. μέσω Εγνατίας και 3ης Σεπτεμβρίου θα συνεχίζει στη Μεγ. Αλεξάνδρου και στη συνέχεια θα κάνει τερματισμό όπως και σήμερα, στον σταθμό της Ν. Κρήνης.

Το δρομολόγιο διαμορφώνεται ως εξής:

1. Κατά τη μετάβαση θα ακολουθείται η διαδρομή: 

Τ.Σ. Κρήνης, Δημοκρίτου, Κακουλίδου, Χανίων, Αϊδινίου, Σμύρνης, Μιαούλη, Ν. Πλαστήρα, Χηλής, Κερασούντος, Τ. Οικονομίδη, Πλούτωνος, Βασ. Όλγας, 3ης Σεπτεμβρίου, Εγνατίας, Μοναστηρίου, Αγίων Πάντων, Ν.Σ.Σ.

2. Κατά την επιστροφή η διαδρομή θα είναι: 

Ν.Σ.Σ., Μοναστηρίου, Εγνατία, 3ης Σεπτεμβρίου, Μεγ. Αλεξάνδρου, Γ. Παπανδρέου, Σοφούλη, Κερασούντος, Χηλής, Ν. Πλαστήρα, Ατλαντίδος, Κουντουριώτου, Καποδιστρίου, Πολυβίου, Ησιόδου, Ικάρων, Τ.Σ. Κρήνης.

Δ. Γραμμή Νο 33 (Αγ. Παντελεήμων – Βενιζέλου)

Η κατάργηση της διαδρομής της υφιστάμενης γραμμής Νο 3 στο κομμάτι της διέλευσης από τις οδούς Λ. Στρατού και Δελφών θα καλυφθεί από τη γραμμή Νο 33 η οποία θα ακολουθεί στη μετάβαση προς κέντρο τη διαδρομή την οποία ακολουθεί σήμερα, ενώ στην επιστροφή της θα διέρχεται από τις οδούς Λ. Στρατού και Δελφών. Πάντως, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΟΣΕΘ, η αλλαγή αυτή θα επηρεάσει επί το δυσμενέστερο (περίπου κατά ένα λεπτό) την υφιστάμενη συχνότητα εξυπηρέτησης στις οδούς Λ. Στρατού και Δελφών.

Το δρομολόγιο διαμορφώνεται ως εξής:

1. Κατά τη μετάβαση θα ακολουθείται η διαδρομή: 

Τ.Σ. Κηφισιάς, Ερυθρού Σταυρού, Ζηργάνου, Μεγ. Αλεξάνδρου, Καυκάσου, Πόντου, Αιγαίου, Κηφισιάς, Βούλγαρη, Ν. Παπαδάκη, Σόλωνος, Μακεδονίας, 28ης Οκτωβρίου, Βασ. Όλγας, Μ. Ανδρόνικου, Τσιμισκή, Ι. Δραγούμη, Μητροπόλεως, Τ.Σ. Πλατείας Ελευθερίας.

2. Κατά την επιστροφή η διαδρομή θα είναι: 

Τ.Σ. Πλατείας Ελευθερίας, Μητροπόλεως, Π. Μελά, Μεγ. Αλεξάνδρου, 3ης Σεπτεμβρίου, Λ. Στρατού, Κωνσταντινουπόλεως, Δελφών, Ν. Παπαδάκη, Βούλγαρη, Κηφισιάς, Αιγαίου, Πόντου, Θήχης, Παπαφλέσσα, Βενιζέλου, Ερυθρού Σταυρού, Τ.Σ. Κηφισιάς.

Οι στόχοι της αναδιάρθρωσης

Σύμφωνα με τον ΟΣΕΘ σκοπός αυτών των αλλαγών είναι ο εξορθολογισμός της λειτουργίας των βασικών λεωφορειακών γραμμών μέσα από τον επανασχεδιασμό τους, την αναπροσαρμογή των προγραμμάτων λειτουργίας τους και τη βέλτιστη αξιοποίηση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του υφιστάμενου στόλου, στο πλαίσιο του γενικότερου ανασχεδιασμού για τη μεταβατική περίοδο πριν από τη λειτουργία του μετρό. Ο τελικός στόχος είναι η συχνή, αξιόπιστη και με επαρκή μεταφορική ικανότητα λειτουργία των βασικών γραμμών.

Η σπουδαιότητα των τριών βασικών γραμμών κορμού προκύπτει από τα στοιχεία τα οποία αφορούν την πληρότητά τους. Συγκεκριμένα, η γραμμή Νο 3 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – Ν.Σ.Σ.) έχει τη μεγαλύτερη μέση πληρότητα που φτάνει στο 85,25% και ακολουθούν οι γραμμές Νο 8 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – ΚΤΕΛ Μακεδονία) με 79,23% και Νο 2 (Α.Σ.ΙΚΕΑ – ΚΤΕΛ Μακεδονία μέσω Εγνατίας) με 59,17%.

Τα οφέλη

Το μεγαλύτερο όφελος από την πρόταση αναδιάρθρωσης των συγκεκριμένων λεωφορειακών γραμμών είναι η ενίσχυση της συχνότητας και της αξιοπιστίας των δρομολογίων. Σύμφωνα με την πραγματική υφιστάμενη κατάσταση η μέση συχνότητα διέλευσης των λεωφορείων στις τρεις βασικές γραμμές είναι: 23 λεπτά για το Νο 2, 17 λεπτά για το Νο 3 και 24 λεπτά για το Νο 8. Μετά την αναδιάρθρωση, στόχος είναι οι μέσες συχνότητες εξυπηρέτησης και στις δύο γραμμές Κ1 και Κ2 να είναι στα δέκα λεπτά.


voria

Επόμενο Προηγούμενο
 

Social Media - Thessaloniki
Τεστ αγγλικών: Οι 10 ερωτήσεις που έπεσαν στο φετινό Lower για να δεις αν θα το έπαιρνες ή όχι

Τεστ αγγλικών: Οι 10 ερωτήσεις που έπεσαν στο φετινό Lower για να δεις αν θα το έπαιρνες ή όχι

17:47 6/3/2021

Για να δούμε πόσο καλός είσαι…

1 δόση και σε φαρμακεία: Το νέο εμβόλιο που αλλάζει άρδην τα δεδομένα στην Ελλάδα διαφέρει απ’ όλα τα άλλα

1 δόση και σε φαρμακεία: Το νέο εμβόλιο που αλλάζει άρδην τα δεδομένα στην Ελλάδα διαφέρει απ’ όλα τα άλλα

17:44 6/3/2021

Διαφέρει από τα άλλα, αλλά..

Επέτειος 25ης Μαρτίου: Σχέδια για παρέλαση με… εκπλήξεις!

Επέτειος 25ης Μαρτίου: Σχέδια για παρέλαση με… εκπλήξεις!

17:42 6/3/2021

200 χρόνια απο την Επανάσταση

Κλείδωσε: Αυτή είναι η απόφαση για τα σχολεία φέτος

Κλείδωσε: Αυτή είναι η απόφαση για τα σχολεία φέτος

12:04 6/3/2021

Λογικό... δυστυχώς

Επίδομα €400: Ποιοι μακροχρόνια άνεργοι θα το λάβουν στο «ραντεβού» τους με τον ΟΑΕΔ

Επίδομα €400: Ποιοι μακροχρόνια άνεργοι θα το λάβουν στο «ραντεβού» τους με τον ΟΑΕΔ

18:21 5/3/2021

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Εστίαση: Απρίλιο ανοίγουν εστιατόρια, καφετέριες - Μάρτιο το λιανεμπόριο

Εστίαση: Απρίλιο ανοίγουν εστιατόρια, καφετέριες - Μάρτιο το λιανεμπόριο

18:15 5/3/2021

η κυβέρνηση δίνει το πράσινο φως

Έκτακτο επίδομα 1.000 ευρώ σε εργαζόμενους και 3.000 σε επιχειρήσεις - Για ποιες περιοχές

Έκτακτο επίδομα 1.000 ευρώ σε εργαζόμενους και 3.000 σε επιχειρήσεις - Για ποιες περιοχές

18:12 5/3/2021

Υπουργός Ανάπτυξης

Ο Δημήτρης Κουφοντίνας παρουσίασε οξεία νεφρική ανεπάρκεια

Ο Δημήτρης Κουφοντίνας παρουσίασε οξεία νεφρική ανεπάρκεια

18:07 5/3/2021

Νοσοκομείο Λαμίας

Καλαμαριά: Νέα δημοτική παράταξη ανακοίνωσε ο κ. Βάρδας

Καλαμαριά: Νέα δημοτική παράταξη ανακοίνωσε ο κ. Βάρδας

17:36 5/3/2021

θα διεκδικήσει την διοίκηση του Δήμου

Καλαμαριά: Ξεσηκωμός για την μαρίνα – Ανέγερση ξενοδοχειακής μονάδας ζητά το ΤΑΙΠΕΔ

Καλαμαριά: Ξεσηκωμός για την μαρίνα – Ανέγερση ξενοδοχειακής μονάδας ζητά το ΤΑΙΠΕΔ

17:21 5/3/2021

Στο τραπέζι η διεξαγωγή δημοψηφίσματος

Κλασικά Έπιπλα