Τουρκία: Μπορούμε να χτυπήσουμε τη μισή Ελλάδα με τον πύραυλο Bora

10/8/2018 04:54    βιντεο
Η γνωστή τουρκική ιστοσελίδα Savunma Sanayi St ξαναχτύπησε με νέα προκλητική ανάρτηση της στο Twitter. Αυτή τη φορά, επιχειρεί να προπαγανδίσει το αυξημένο βεληνεκές του συστήματος βαλλιστικών πυραύλων Bora. 

Στο συγκεκριμένο tweet, η ιστοσελίδα έχει εμφανίσει χάρτη του Αιγαίου, ο οποίος απεικονίζει ποιες αεροπορικές βάσεις και στρατιωτικές εγκαταστάσεις στην Ελληνική Επικράτεια της Ελλάδας βρίσκονται εντός βεληνεκούς του συστήματος και το ακριβές βεληνεκές του όταν τοποθετηθεί σε διαφορετικά σημεία της τουρκικής επικράτειας. 

Φαίνεται πως η ιστοσελίδα - η οποία απηχεί τις θέσεις του υφυπουργείου αμυντικής βιομηχανίας της Τουρκίας - προσπαθεί με κάθε τρόπο να επιδείξει την ισχύ των «εθνικών» οπλικών συστημάτων της Τουρκίας και παράλληλα να καταδείξει το πόσο ευάλωτη είναι η πατρίδα μας σε πιθανή επίθεση.

Το Bora είναι ένας τακτικός βαλλιστικός πύραυλος που αναπτύχθηκε από την τουρκική εταιρεία ROKETSAN για να εξυπηρετήσει της ανάγκες του τουρκικού στρατού.Δοκιμάστηκε επιτυχώς και τέθηκε σε λειτουργία το Μάιο του 2017. Η έκδοση Bora-2 η οποία θα διαθέτει αρκετά μεγαλύτερο δραστικό βεληνεκές βρίσκεται σε εξελικτικό στάδιο. Η εξαγωγική έκδοση του συστήματος ονομάζεται Khan.

Τα τελευταία χρόνια η Τουρκία έκανε αρκετές προσπάθειες να αγοράσει βαλλιστικούς πυραύλους μικρής εμβέλειας από χώρες του ΝΑΤΟ. Ωστόσο, το ΝΑΤΟ καταδίκασε αυτές τις κινήσεις, αναγκάζοντας την Άγκυρα να αναζητήσει συστήματα από χώρες που δεν ανήκουν στο ΝΑΤΟ ή να προχωρήσει στην παραγωγή των δικών της πυραύλων.

Παρόλο που το Bora είναι ένα τουρκικό σύστημα, τα κύρια στοιχεία του προέρχονται από άλλες χώρες. Το πυραυλικό σύστημα αναπτύχθηκε στην Κίνα και το τροχοφόρο όχημα υψηλής κινητικότητας/αντοχής προέρχεται από τη Λευκορωσία. Το Bora είναι ουσιαστικά μια τουρκική έκδοση των κινεζικών βλημάτων BP-12A τα οποία κατασκευάζονται κατόπιν ανάλογης άδειας από την Roketsan. 

Το όχημα εκτόξευσης Bora μεταφέρει 2 κιβώτια με βαλλιστικούς πυραύλους μικρής εμβέλειας. Τα βλήματα εκτοξεύονται κάθετα και έχουν βεληνεκές 280 km. Το βλήμα φέρει πολεμική κεφαλή βάρους 470-kg υψηλής εκρηκτικότητας ή διασποράς. Για την πλοήγησή του προς το στόχο, χρησιμοποιεί GPS και σύστημα αδρανειακής καθοδήγησης (INS). Ο πύραυλος μπορεί να επαναπροσανατολιστεί κατά τη διάρκεια της πτήσης. Αυτή η δυνατότητα επιτρέπει την κρούση κινούμενων στόχων. Η ακρίβεια του συστήματος κυμαίνεται στα 30-50m CEP. Όσον αφορά τις επιδόσεις και τις δυνατότητες, θεωρείται ισοδύναμο με το ρωσικό σύστημα Iskander-E.

Ο βασικός ρόλος του συστήματος είναι να πλήξει συγκεντρώσεις στρατευμάτων και τεθωρακισμένων οχημάτων, καθώς και άλλοι σημαντικοί στόχοι, όπως αεροδρόμια, θέσεις διοίκησης, συστήματα αεροπορικής άμυνας και εγκαταστάσεις υποστήριξης. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτός ο βαλλιστικός πύραυλος μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εναλλακτική λύση στους βομβαρδισμούς ακριβείας. 

Το Bora βασίζεται σε ένα καινούργιο σασί υψηλής κινητικότητας MZKT-7909 της Λευκορωσίας με διαμόρφωση 8x8. Αυτό το όχημα διαθέτει υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα TMZ-84631.10, με ισχύ 525 ίππους. Ο κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Μπορεί να κινηθεί σε κάθε είδους δρόμους και εκτός δρόμου. 

Το Bora λειτουργεί με πλήρωμα τεσσάρων ατόμων. Το όχημα είναι εξοπλισμένο με θωρακισμένη καμπίνα, η οποία παρέχει προστασία στο πλήρωμα εναντίον πυροβόλων όπλων.

Πριν από μερικά χρόνια η τουρκική εταιρεία BMC ανέπτυξε ένα τροχοφόρο 8x8, το BMC 525-44 που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για στρατιωτικούς ρόλους και να φέρει πυραύλους. Μέχρι στιγμής όμως αυτό το όχημα δεν έχει φτάσει στην γραμμή παραγωγής. Αντ 'αυτού, το Bora βασίζεται σε ένα ξένο όχημα. 

Ο εκτοξευτής υποστηρίζεται από ένα όχημα επαναφορτώσεως. Βασίζεται στο ίδιο σασί 8x8 MZKT και είναι εφοδιασμένο με γερανό. 

Ένα πλήρες σύστημα αποτελείται από δύο οχήματα εκτόξευσης (ενδεχομένως 3) με βαλλιστικούς πυραύλους, συναφή οχήματα επαναφόρτωσης, οχήματα διοίκησης και ελέγχου πυρός και ενδεχομένως μερικά άλλα οχήματα υποστήριξης.

Δείτε παρακάτω εντυπωσιακές εικόνες από το σύστημα:




onalert
Επόμενο Προηγούμενο
 
Παράταση στη Μέι για το Brexit έως την 31η Οκτωβρίου

Παράταση στη Μέι για το Brexit έως την 31η Οκτωβρίου

05:04 11/4/2019

τα ξημερώματα ολοκληρώθηκε η Σύνοδος

Τέσσερις νεκροί στην άσφαλτο τον Μάρτιο στη Θεσσαλονίκη

Τέσσερις νεκροί στην άσφαλτο τον Μάρτιο στη Θεσσαλονίκη

05:02 11/4/2019

Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης

Τις επόμενες ημέρες η προκήρυξη για προμήθεια 750 νέων λεωφορείων

Τις επόμενες ημέρες η προκήρυξη για προμήθεια 750 νέων λεωφορείων

04:47 11/4/2019

Σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Καλαμαριά: Διήμερο αφιέρωμα σε Έλληνες συνθέτες στο Μερκούρη

Καλαμαριά: Διήμερο αφιέρωμα σε Έλληνες συνθέτες στο Μερκούρη

04:41 11/4/2019

Η είσοδος είναι ελεύθερη

Πανελλαδική ημέρα δράσης των διανομέων σήμερα

Πανελλαδική ημέρα δράσης των διανομέων σήμερα

04:33 11/4/2019

Τα βασικά αιτήματά τους

Παγκόσμια Ημέρα για την νόσο του Πάρκινσον

Παγκόσμια Ημέρα για την νόσο του Πάρκινσον

04:30 11/4/2019

θεσπίστηκε το 1997

Καλαμαριά: Σήμερα δωρεάν μετρήσεις Σακχάρου και Αρτηριακής πίεσης

Καλαμαριά: Σήμερα δωρεάν μετρήσεις Σακχάρου και Αρτηριακής πίεσης

04:27 11/4/2019

εκδήλωση για την παγκόσμια ημέρα υγείας

Βηματοδότης χωρίς ηλεκτρόδια τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στο Ιπποκράτειο

Βηματοδότης χωρίς ηλεκτρόδια τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στο Ιπποκράτειο

04:21 11/4/2019

Γ' Καρδιολογική Κλινική

Ασφαλιστικά μέτρα από την Περιφέρεια κατά της λειτουργίας των διοδίων

Ασφαλιστικά μέτρα από την Περιφέρεια κατά της λειτουργίας των διοδίων

04:18 11/4/2019

Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

ΕΥΑΘ: Μειώσεις στα νέα τιμολόγια από τον Μάιο

ΕΥΑΘ: Μειώσεις στα νέα τιμολόγια από τον Μάιο

04:16 11/4/2019

Μείωση στο 99,4% των καταναλωτών

Κλασικά Έπιπλα