ΜΕΤΡΟ: Μονοδρομείται η Εγνατία, κλείνει για δύο χρόνια η Βενιζέλου

22/9/2017 08:13    Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την κατασκευή του σταθμού «Βενιζέλου»
Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης υπάρχουν καλά αλλά υπάρχουν και κακά νέα. Τα καλά είναι ότι το έργο πλέον προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς και ότι από το 2018 θα αρχίσουν να βγάζουν τις λαμαρίνες γύρω από τους χώρους των εργοταξίων. Τα κακά νέα είναι ότι η κατάσταση στο σταθμό «Βενιζέλου» θα χειροτερέψει κατά πολύ, πριν καλυτερέψει, αφού για περίοδο τουλάχιστον έξι μηνών πιθανότατα θα μονοδρομηθεί η Εγνατία στο ύψος της οδού Βενιζέλου, ενώ η Βενιζέλου θα κλείσει για δύο χρόνια, στο τμήμα λίγο πάνω από την Ερμού και έως το Καραβάν Σαράι.

Εάν μέχρι σήμερα οι περίοικοι, οι καταστηματάρχες και επαγγελματίες του κέντρου και όλοι οι Θεσσαλονικείς και μετακινούμενοι, παραπονούνταν για το «σαλίγκαρο» στη συμβολή Εγνατίας με Βενιζέλου, τώρα θα πρέπει να οπλιστούν με υπομονή τουλάχιστον για μία διετία και μέχρι να κατασκευαστούν η πλάκα οροφής και οι προσβάσεις του σταθμού.

Το κλείσιμο της Βενιζέλου αλλά και την μεγάλη καθυστέρηση στην κατασκευή του σταθμού «Βενιζέλου», του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Πάρις Μπίλλιας την αποδίδει στην λύση που τελικώς ενέκρινε το ΚΑΣ, για ανάδειξη των αρχαιοτήτων με διατήρησή τους κατά χώρα απορρίπτοντας την προηγούμενη απόφαση που προέβλεπε απομάκρυνση προσωρινή, κατασκευή του σταθμού και επανατοποθέτησή τους εσωτερικά κατά ποσοστό άνω του 85%.

Πάντως, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε. καθ. Γιάννη Μυλόπουλος δηλώνει στη Voria.gr ότι θα υπάρξουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Εγνατία, για να προχωρήσει το έργο του σταθμού- αρχαιολογική ανασκαφή και κατασκευή του σταθμού- αλλά και ότι δεν έχει εγκριθεί καμία κυκλοφοριακή μελέτη. Εσωτερικά, μεταξύ Αττικό Μετρό Α.Ε. και αναδόχου εξετάζονται πιθανά σενάρια και η κυκλοφοριακή μελέτη θα είναι έτοιμη προς το τέλος της χρονιάς.

«Δεν θα αιφνιδιαστεί κανένας, θα καλέσουμε τους φορείς, θα τους παρουσιάσουμε τη μελέτη και θα ληφθούν υπόψη τυχόν παρατηρήσεις τους. Οι ρυθμίσεις που θα γίνουν στην Εγνατία θα τεθούν σε εφαρμογή περί τον Φεβρουάριο με Μάρτιο του 2018 και θα ισχύσουν για ένα εξάμηνο», τονίζει ο κ. Μυλόπουλος.

Οι σκέψεις για τη μονοδρόμηση

Ποιες όμως θα είναι αυτές οι ρυθμίσεις; Πράγματι υπάρχει σκέψη για μονοδρόμηση της Εγνατίας στο ύψους του σταθμού, με την κυκλοφορία από ανατολικά προς δυτικά να γίνεται μέσω των οδών Χαλκέων και Φιλίππου. Σε τούτη τη φάση εξετάζονται διάφορα σενάρια, για να μπορεί να εξυπηρετηθεί και η κίνηση των λεωφορείων, όπως π.χ. και στις δύο κατευθύνσεις, προς δυτικά αλλά και προς ανατολικά, να κινούνται μόνο τα λεωφορεία.

Η μονοδρόμηση της Εγνατίας εφ’ όσον αποφασιστεί, θα ισχύσει για ένα εξάμηνο, επέμεινε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., ξεκαθαρίζοντας από τώρα ότι η Βενιζέλου θα κλείσει οπωσδήποτε για δύο χρόνια, στο τμήμα που επηρεάζεται από την κατασκευή του σταθμού.

«Όποιο σενάριο και αν επιλεγόταν για την ανάδειξη των αρχαιοτήτων, η Βενιζέλου θα έκλεινε για να κατασκευαστούν οι προσβάσεις στο σταθμό που βρίσκεται στον άξονα της οδού», υποστήριξε ο κ. Μυλόπουλος.
Αυτή η θέση βρίσκει αντίθετο τον πρόεδρο του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Πάρι Μπίλλια ο οποίος υπογραμμίζει ότι η τεχνική λύση που είχε εκπονήσει το ΤΕΕ – με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων- δεν απαιτούσε το κλείσιμο της οδού Βενιζέλου επειδή τα όσα πρότεινε ήταν εντός του περιγράμματος του σταθμού.

Το βέβαιο είναι ότι σε μία περιοχή που έχει πληγεί ήδη σημαντικά, θα υπάρξουν νέες σοβαρές επιβαρύνσεις, ενώ νοτίως του σταθμού, εκεί που βρίσκεται το παρκάκι του καπνεργάτη, θα δημιουργηθεί ένα πολύ μεγάλο όρυγμα για να συνεχιστεί η ανασκαφή, οι κατασκευαστικές εργασίες και να φιλοξενηθούν τα συστήματα που θα υποστηρίζουν τη λειτουργία του σταθμού του Μετρό.

Αντισταθμιστικά ζητούν οι φορείς

«Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό επικοινώνησε μαζί μου και του δήλωσα πως ο εμπορικός κόσμος αναγνωρίζει την σημασία ολοκλήρωσης ενός μεγάλου έργου υποδομής, όπως είναι το Μετρό, αλλά με το κλείσιμο της Βενιζέλου, η περιοχή αυτή θα γίνει κυριολεκτικώς νεκρή πολιτεία. Μετά την ερήμωση της Εγνατίας, οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες που έμειναν εκεί, θα σβήσουν. Αν η Πολιτεία αναγνωρίζει κόστος για έργα, αρχαιότητες και τόσα άλλα και τα πληρώνει, θα πρέπει να αναγνωρίσει και το κόστος που υφίστανται οι άνθρωποι, θα πρέπει να καταβάλλει αποζημιώσεις», δήλωσε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ. Παντελής Φιλιππίδης.

«Μίλησα με τον κ. Φιλιππίδη και με τον πρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου κ. Ζορπίδη και τους διαβεβαίωσα ότι εξετάζουμε μέτρα ανακούφισης των επιχειρήσεων. Θα δημιουργηθεί άνετος πεζόδρομος μπροστά από τα καταστήματα, ενώ είμαστε έτοιμοι, μαζί με τους φορείς, να ζητήσουμε αντισταθμιστικά οφέλη για όσους πληγούν», πρόσθεσε ο κ. Μυλόπουλος.

Και ενώ ο αγώνας και η αγωνία για τον σταθμό «Βενιζέλου» συνεχίζονται, επιχειρήσεις και κάτοικοι ταλαιπωρούνται επειδή στη φάση των χωροθετήσεων των σταθμών, επιλέχθηκε να γίνουν δύο σταθμοί στην καρδιά του ιστορικού κέντρου, σε «Βενιζέλου» και «Αγία Σοφία», μόλις σε απόσταση 350 μέτρων μεταξύ τους, που και οι δύο έπεσαν πάνω σε αρχαιότητες, όπως ήταν αναμενόμενο.

Μια διαφορετική, πιο λογική επιλογή, θα ήταν να γίνει ένας σταθμός, στην  Πλατεία Αριστοτέλους, μεταξύ Πλατείας Δημοκρατίας δυτικά και Συντριβανίου ανατολικά. Τουλάχιστον στην Αριστοτέλους, δεν θα είχε προσκληθεί η τεράστια όχληση που επί χρόνια υπάρχει στην Βενιζέλου με Εγνατίας, ούτε θα είχε προκύψει εις διπλούν το θέμα με της αρχαιότητες, ενώ και η δαπάνη θα ήταν ουσιωδώς μικρότερη.



voria

Επόμενο Προηγούμενο
 

Προχωρούν οι διαδικασίες για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας

Προχωρούν οι διαδικασίες για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας

14:57 6/7/2020

τι ανακοίνωσε η υφ. Ναυτιλίας

Ανοίγουν τα σύνορα με τη Βρετανία από τις 15 Ιουλίου

Ανοίγουν τα σύνορα με τη Βρετανία από τις 15 Ιουλίου

14:55 6/7/2020

τι γίνεται με τη Σουηδία

Αυτή είναι η λίστα με τα ποσά που πήραν τα ΜΜΕ για την καμπάνια του κορονοιού

Αυτή είναι η λίστα με τα ποσά που πήραν τα ΜΜΕ για την καμπάνια του κορονοιού

14:48 6/7/2020

«Μένουμε σπίτι»

Νέα Ιταλία δίπλα μας: Ο λόγος της τρομερής αύξησης των κρουσμάτων κορωνοϊού στη Σερβία

Νέα Ιταλία δίπλα μας: Ο λόγος της τρομερής αύξησης των κρουσμάτων κορωνοϊού στη Σερβία

14:17 6/7/2020

Τι συνέβη τελικά με την Σερβία;

Νερά Καραϊβικής, δάσος Αμαζονίου: Το νησί που έχει 1 μόνο παραλία, αλλά είναι η πιο περιζήτητη στην Ελλάδα

Νερά Καραϊβικής, δάσος Αμαζονίου: Το νησί που έχει 1 μόνο παραλία, αλλά είναι η πιο περιζήτητη στην Ελλάδα

14:16 6/7/2020

Σε τέτοια νερά δεν έχεις κολυμπήσει

Μας… πιάσανε: Αυτό είναι το πραγματικό κορμί της Ευρυδίκης Βαλαβάνη (Pics)

Μας… πιάσανε: Αυτό είναι το πραγματικό κορμί της Ευρυδίκης Βαλαβάνη (Pics)

14:14 6/7/2020

Πώς είναι στο Insatgram και πώς πραγματικά

10/10 ούτε με θαύμα: Θα βρεις το όνομα 10 συντρόφων των πρωταγωνιστών που ελάχιστοι θυμούνται;

10/10 ούτε με θαύμα: Θα βρεις το όνομα 10 συντρόφων των πρωταγωνιστών που ελάχιστοι θυμούνται;

14:10 6/7/2020

πιστεύεις ότι μπορείς να τα καταφέρεις;

Θεσσαλονίκη: ΙΧ συγκρούστηκε με ασθενοφόρο

Θεσσαλονίκη: ΙΧ συγκρούστηκε με ασθενοφόρο

16:58 5/7/2020

το μεσημέρι

Ινδός πλήρωσε 3.500 ευρώ για μια χρυσή προστατευτική μάσκα

Ινδός πλήρωσε 3.500 ευρώ για μια χρυσή προστατευτική μάσκα

16:26 5/7/2020

χρειάστηκαν οκτώ ημέρες για να φτιαχτεί

Η Ελλάδα κλείνει τα σύνορα στη Σερβία

Η Ελλάδα κλείνει τα σύνορα στη Σερβία

16:21 5/7/2020

από πότε θα ισχύσει

Κλασικά Έπιπλα