Το πρώτο γενετικό τεστ σάλιου για τον καρκίνο του προστάτη

13/6/2018 00:39     Υπό δοκιμή
Επιστήμονες από τη Βρετανία και άλλες χώρες ανέπτυξαν και άρχισαν να δοκιμάζουν το πρώτο τεστ DNA για τον καρκίνο του προστάτη. Η εξέταση βασίζεται στη λήψη δείγματος σάλιου από τους άνδρες και ελπίζεται ότι θα είναι σε θέση να εντοπίσει το 1% έως 10% των ανδρών που κινδυνεύουν περισσότερο.

Θα ακολουθήσει μια μεγαλύτερη κλινική δοκιμή, ώστε να εξαχθεί οριστικό συμπέρασμα κατά πόσο το τεστ μπορεί όντως να αποτελέσει αξιόπιστο εργαλείο για τους γιατρούς, παράλληλα με το τεστ αίματος PSA, τις βιοψίες και τη δακτυλική εξέταση που σήμερα χρησιμοποιούνται για τη διάγνωση. Το ευρέως χρησιμοποιούμενο τεστ PSA έχει αρκετές αδυναμίες, καθώς συχνά δίνει ψευδώς θετικά αποτελέσματα, ενώ αντίθετα μπορεί να "χάσει" μερικές περιπτώσεις επιθετικού καρκίνου.

Η ανάπτυξη του πειραματικού γενετικού τεστ κατέστη εφικτή, καθώς οι επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι ανακάλυψαν 63 νέες γονιδιακές παραλλαγές που αυξάνουν τον κίνδυνο για καρκίνο του προστάτη.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι, μετά και την ανακάλυψη των 63 νέων παραγόντων γενετικού κινδύνου, έχουν πλέον φέρει στο φως περισσότερα από 170 γονίδια κινδύνου, τα οποία εκτιμούν ότι αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 30% των γενετικών αιτιών του καρκίνου του προστάτη. Όπως είπαν, έχουν πια ανακαλυφθεί αρκετά πράγματα για το γενετικό υπόβαθρο της νόσου, ώστε να έχει ανοίξει ο δρόμος για να υπάρξει επιτέλους ένα τεστ DNA για τον καρκίνο του προστάτη.

Κάθε γονίδιο από μόνο του αυξάνει μόνο οριακά τον κίνδυνο, αλλά από κοινού η αύξηση του κινδύνου μπορεί να είναι δραματική. Αν συνδυασθούν μερικά από αυτά τα γονίδια, σχεδόν εξαπλασιάζουν τον κίνδυνο για το 1% περίπου των ανδρών, ενώ σχεδόν τον τριπλασιάζουν για το 10%.

Η νέα μεγάλη διεθνής γενετική έρευνα με τη συμμετοχή 200 ερευνητών από πολλές χώρες, η οποία έγινε σε περισσότερους από 140.000 άνδρες (από τους οποίους σχεδόν 80.000 είχαν καρκίνο του προστάτη), φωτίζει ακόμη περισσότερο το γενετικό υπόβαθρο του εν λόγω ανδρικού καρκίνου. Αυτό θα βοηθήσει ώστε στο μέλλον να εντοπίζονται οι άνδρες που ανήκουν στην ομάδα υψηλού κινδύνου για καρκίνο του προστάτη, ο οποίος είναι ο δεύτερος συχνότερος καρκίνος στους άνδρες παγκοσμίως (περίπου ένας στους δέκα θα διαγνωσθεί κάποια στιγμή στη ζωή του).

ΑΠΕ

Μετά τον covid: Η νέα ταινιάρα του Netflix με τον Κλούνεϊ που όλοι ελπίζουν να μην αποδειχτεί προφητική

13:18 28/9/2020

Ας ελπίσουμε

Από την επιτυχία στον εγκλεισμό στο Δαφνί: Το βίαιο τέλος του πιο αιρετικού Έλληνα καλλιτέχνη

13:16 28/9/2020

αγαπημένος μας

10/10 μόνο ρομπότ: Μπορείς να αναγνωρίσεις τη σειρά από μια μόνο χαρακτηριστική σκηνή της;

13:09 28/9/2020

Πόσο μεγάλος φαν των ελληνικών σειρών είσαι;

Μόνο ντροπή: Αισχρή ενέργεια κατά του Σωτήρη Τσιόδρα

12:52 28/9/2020

Είναι ένας από τους λόγους που εξαφανίστηκε

Αν το δοκιμάσεις κόλλησες: Το μαγαζί με το αυθεντικό πιτσόγυρο που κάνει θραύση στο Βόλο (Pics)

21:27 27/9/2020

Μια δοκιμή θα σε πείσει

10/10 με την καμία: Θα βρεις τον στίχο που λείπει από 10 πασίγνωστα τραγούδια ελληνικών κωμικών σειρών;

21:25 27/9/2020