ΟΑΣΘ - Υπό κατάρρευση η Τηλεματική

8/6/2018 15:44    Χωρίς ενημέρωση οι επιβάτες
Στα όριά του βρίσκεται το σύστημα τηλεματικής του ΟΑΣΘ το οποίο ενημερώνει το επιβατικό κοινό για το χρόνο διέλευσης των λεωφορείων. Μια σειρά από άστοχες ενέργειες της διοίκησης του Οργανισμού έχουν οδηγήσει το σύστημα να κρέμεται από μια κλωστή, με κίνδυνο να καταρρεύσει πλήρως. Ήδη, εδώ και βδομάδες η τηλεματική υπολειτουργεί, πολλές από τις λεγόμενες «έξυπνες» στάσεις τίθενται εκτός λειτουργίας, ενώ δεκάδες είναι τα λεωφορεία τα οποία είναι «αόρατα» από το σύστημα, καθώς ο μηχανισμός εντοπισμού τους ο οποίος βρίσκεται εντός του οχήματος, έχει χαλάσει.

Οι συμβάσεις για τη συντήρηση των συστημάτων τηλεματικής έληξαν τον Ιούλιο του 2017 (αυτή που αφορά στις «έξυπνες» στάσεις) και τον Οκτώβριο 2017 (για τον εξοπλισμό εντός των λεωφορείων). Από τότε και για αρκετούς μήνες οι εταιρείες συνέχισαν να κάνουν συντήρηση οικειοθελώς, προκειμένου να μην καταρρεύσουν τα συστήματα. Όμως, τον τελευταίο καιρό αυτό σταμάτησε, με αποτέλεσμα τα προβλήματα καθημερινά να πολλαπλασιάζονται.

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ επέδειξε μεγάλη αβελτηρία και μόλις στο τέλος Απριλίου αποφάσισε να προχωρήσει στη διενέργεια δύο διαγωνισμών για τη συντήρηση των συστημάτων τηλεματικής εντός των λεωφορείων, αλλά και στις «έξυπνες» στάσεις. Και στους δύο διαγωνισμούς ανάδοχος ανακηρύχθηκε μια εταιρεία σεκιούριτι η οποία στον τίτλο της έχει και τον όρο «τηλεματική», ωστόσο δεν έχει ανάλογη προηγούμενη εμπειρία σε έργα συντήρησης συστημάτων, όπως αυτό που διαθέτει ο ΟΑΣΘ. Αυτό ήταν αποτέλεσμα των περιορισμένων προδιαγραφών που τέθηκαν στο διαγωνισμό.

Δεν έχει τους κώδικες

Το χειρότερο όλων, όμως, είναι ότι ο ανάδοχος δεν έχει στη διάθεσή του τον λεγόμενο «πηγαίο κώδικα», δηλαδή το λογισμικό βάσει του οποίου λειτουργούν τα συστήματα τηλεματικής του Οργανισμού, ώστε να μπορέσει να τα «ξεκλειδώσει» για να τα συντηρήσει.

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ –άγνωστο για ποιο λόγο- παρέλειψε να θέσει αυτόν τον σημαντικό όρο στην διακήρυξη του πρόχειρου διαγωνισμού, με αποτέλεσμα ο ανάδοχος να είναι τώρα με δεμένα τα χέρια και να μην μπορεί, ακόμη και εάν διέθετε την τεχνική επάρκεια, να εκτελέσει το έργο.

Σύμφωνα με απολύτως έγκυρες πληροφορίες της Voria.gr, μετά την εκ των υστέρων διαπίστωση του αδιεξόδου η διοίκηση του ΟΑΣΘ απευθύνθηκε στις εταιρείες οι οποίες εγκατέστησαν τα συστήματα τηλεματικής στα λεωφορεία και στις στάσεις και οι οποίες είχαν τη συντήρησή τους όλα τα προηγούμενα χρόνια και ζήτησε να της δοθούν οι «πηγαίοι κώδικες» ώστε να προχωρήσει η συντήρηση. Με έκπληξή της διαπίστωσε ότι οι εταιρείες αυτές δεν ήταν υποχρεωμένες να παράσχουν τέτοιες πληροφορίες, καθώς αυτές θεωρούνται περιουσία τους και δεν είχαν αγοραστεί από την προηγούμενη διοίκηση του ΟΑΣΘ.

Οι δύο διαγωνισμοί

Στον πρώτο διαγωνισμό, για τη συντήρηση της τηλεματικής εντός των λεωφορείων συμμετείχαν δύο εταιρείες. Η πρώτη, η οποία είχε τη συντήρηση έως τώρα και η οποία ζήτησε για το προκηρυχθέν έργο, της συντήρησης για περίοδο έξι μηνών, το ποσόν των 60.000 ευρώ και η εταιρεία σεκιούριτι η οποία προσέφερε ακριβώς τα μισά και ανακηρύχθηκε ανάδοχος.

Στον δεύτερο διαγωνισμό για τη συντήρηση του εξοπλισμού της τηλεματικής επί των στάσεων, συμμετείχαν τρεις εταιρείες. Ανάδοχος και σ’ αυτόν το διαγωνισμό αναδείχθηκε η εταιρεία σεκιούριτι καθώς έκανε την καλύτερη προσφορά (35.000 ευρώ, έναντι 47.000 και 55.000 των άλλων δύο).

Ωστόσο, ο ανάδοχος αδυνατεί να υλοποιήσει το έργο και οι κίνδυνοι για την ευστάθεια των συστημάτων τηλεματικής είναι πλέον τεράστιοι. Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, το θέμα απασχολεί εντόνως τη διοίκηση του Οργανισμού, η οποία, όμως, δεν έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να βρει λύση.



Επόμενο Προηγούμενο
 

Καλαμαριά: Και σήμερα Rapid test σε εκπαιδευτικούς - Τα χθεσινά αποτελέσματα

Καλαμαριά: Και σήμερα Rapid test σε εκπαιδευτικούς - Τα χθεσινά αποτελέσματα

15:57 8/1/2021

φώτο

Καλαμαριά: Συγκεντρώθηκαν χρήματα για την αγορά λεωφορείου για παιδιά με αναπηρία

Καλαμαριά: Συγκεντρώθηκαν χρήματα για την αγορά λεωφορείου για παιδιά με αναπηρία

15:44 8/1/2021

Δώρο ζωής

Καραμανλής: Σημαντική αύξηση του αριθμού λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Καραμανλής: Σημαντική αύξηση του αριθμού λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

15:33 8/1/2021

υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Η Εκκλησία της Ελλάδος προσέφυγε στο ΣτΕ για το θέμα του εορτασμού των Θεοφανείων

Η Εκκλησία της Ελλάδος προσέφυγε στο ΣτΕ για το θέμα του εορτασμού των Θεοφανείων

14:50 8/1/2021

Συμβούλιο της Επικρατείας

Υποχρεωτική 7ήμερη καραντίνα για όσους φτάνουν από το εξωτερικό

Υποχρεωτική 7ήμερη καραντίνα για όσους φτάνουν από το εξωτερικό

14:47 8/1/2021

νέα ΝΟΤΑΜ

Από Δευτέρα ανοίγει η πλατφόρμα ραντεβού για εμβολιασμό για τους άνω των 85 ετών

Από Δευτέρα ανοίγει η πλατφόρμα ραντεβού για εμβολιασμό για τους άνω των 85 ετών

14:45 8/1/2021

emvolio.gov.gr

Καλαμαριά: Βουλιάζει και πάλι ο δρόμος στην περιοχή του Βότση (φωτο)

Καλαμαριά: Βουλιάζει και πάλι ο δρόμος στην περιοχή του Βότση (φωτο)

14:35 8/1/2021

Μια εβδομάδα μετά τις εργασίες

Φιλαρμονική Ορχήστρα και Μικτή Χορωδία Δήμου Καλαμαριάς 200 Χρόνια από την Επανάσταση του 1821

Φιλαρμονική Ορχήστρα και Μικτή Χορωδία Δήμου Καλαμαριάς 200 Χρόνια από την Επανάσταση του 1821

14:05 8/1/2021

βιντεο

Οι 5 γνωστοί Έλληνες εισβολείς του Καπιτωλίου που δεν έδειξαν οι κάμερες (pics)

Οι 5 γνωστοί Έλληνες εισβολείς του Καπιτωλίου που δεν έδειξαν οι κάμερες (pics)

13:55 8/1/2021

Τα ντοκουμέντα μιλούν

10/10 μόνο ιδιοφυίες: Θα βρεις τη σειρά από μια φωτό του πρωταγωνιστή που δεν φαίνεται το πρόσωπό του;

10/10 μόνο ιδιοφυίες: Θα βρεις τη σειρά από μια φωτό του πρωταγωνιστή που δεν φαίνεται το πρόσωπό του;

13:51 8/1/2021

Θα τα καταφέρεις ή θα χάσεις κι εσύ

Κλασικά Έπιπλα