ΟΑΣΘ - Υπό κατάρρευση η Τηλεματική

8/6/2018 15:44    Χωρίς ενημέρωση οι επιβάτες
Στα όριά του βρίσκεται το σύστημα τηλεματικής του ΟΑΣΘ το οποίο ενημερώνει το επιβατικό κοινό για το χρόνο διέλευσης των λεωφορείων. Μια σειρά από άστοχες ενέργειες της διοίκησης του Οργανισμού έχουν οδηγήσει το σύστημα να κρέμεται από μια κλωστή, με κίνδυνο να καταρρεύσει πλήρως. Ήδη, εδώ και βδομάδες η τηλεματική υπολειτουργεί, πολλές από τις λεγόμενες «έξυπνες» στάσεις τίθενται εκτός λειτουργίας, ενώ δεκάδες είναι τα λεωφορεία τα οποία είναι «αόρατα» από το σύστημα, καθώς ο μηχανισμός εντοπισμού τους ο οποίος βρίσκεται εντός του οχήματος, έχει χαλάσει.

Οι συμβάσεις για τη συντήρηση των συστημάτων τηλεματικής έληξαν τον Ιούλιο του 2017 (αυτή που αφορά στις «έξυπνες» στάσεις) και τον Οκτώβριο 2017 (για τον εξοπλισμό εντός των λεωφορείων). Από τότε και για αρκετούς μήνες οι εταιρείες συνέχισαν να κάνουν συντήρηση οικειοθελώς, προκειμένου να μην καταρρεύσουν τα συστήματα. Όμως, τον τελευταίο καιρό αυτό σταμάτησε, με αποτέλεσμα τα προβλήματα καθημερινά να πολλαπλασιάζονται.

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ επέδειξε μεγάλη αβελτηρία και μόλις στο τέλος Απριλίου αποφάσισε να προχωρήσει στη διενέργεια δύο διαγωνισμών για τη συντήρηση των συστημάτων τηλεματικής εντός των λεωφορείων, αλλά και στις «έξυπνες» στάσεις. Και στους δύο διαγωνισμούς ανάδοχος ανακηρύχθηκε μια εταιρεία σεκιούριτι η οποία στον τίτλο της έχει και τον όρο «τηλεματική», ωστόσο δεν έχει ανάλογη προηγούμενη εμπειρία σε έργα συντήρησης συστημάτων, όπως αυτό που διαθέτει ο ΟΑΣΘ. Αυτό ήταν αποτέλεσμα των περιορισμένων προδιαγραφών που τέθηκαν στο διαγωνισμό.

Δεν έχει τους κώδικες

Το χειρότερο όλων, όμως, είναι ότι ο ανάδοχος δεν έχει στη διάθεσή του τον λεγόμενο «πηγαίο κώδικα», δηλαδή το λογισμικό βάσει του οποίου λειτουργούν τα συστήματα τηλεματικής του Οργανισμού, ώστε να μπορέσει να τα «ξεκλειδώσει» για να τα συντηρήσει.

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ –άγνωστο για ποιο λόγο- παρέλειψε να θέσει αυτόν τον σημαντικό όρο στην διακήρυξη του πρόχειρου διαγωνισμού, με αποτέλεσμα ο ανάδοχος να είναι τώρα με δεμένα τα χέρια και να μην μπορεί, ακόμη και εάν διέθετε την τεχνική επάρκεια, να εκτελέσει το έργο.

Σύμφωνα με απολύτως έγκυρες πληροφορίες της Voria.gr, μετά την εκ των υστέρων διαπίστωση του αδιεξόδου η διοίκηση του ΟΑΣΘ απευθύνθηκε στις εταιρείες οι οποίες εγκατέστησαν τα συστήματα τηλεματικής στα λεωφορεία και στις στάσεις και οι οποίες είχαν τη συντήρησή τους όλα τα προηγούμενα χρόνια και ζήτησε να της δοθούν οι «πηγαίοι κώδικες» ώστε να προχωρήσει η συντήρηση. Με έκπληξή της διαπίστωσε ότι οι εταιρείες αυτές δεν ήταν υποχρεωμένες να παράσχουν τέτοιες πληροφορίες, καθώς αυτές θεωρούνται περιουσία τους και δεν είχαν αγοραστεί από την προηγούμενη διοίκηση του ΟΑΣΘ.

Οι δύο διαγωνισμοί

Στον πρώτο διαγωνισμό, για τη συντήρηση της τηλεματικής εντός των λεωφορείων συμμετείχαν δύο εταιρείες. Η πρώτη, η οποία είχε τη συντήρηση έως τώρα και η οποία ζήτησε για το προκηρυχθέν έργο, της συντήρησης για περίοδο έξι μηνών, το ποσόν των 60.000 ευρώ και η εταιρεία σεκιούριτι η οποία προσέφερε ακριβώς τα μισά και ανακηρύχθηκε ανάδοχος.

Στον δεύτερο διαγωνισμό για τη συντήρηση του εξοπλισμού της τηλεματικής επί των στάσεων, συμμετείχαν τρεις εταιρείες. Ανάδοχος και σ’ αυτόν το διαγωνισμό αναδείχθηκε η εταιρεία σεκιούριτι καθώς έκανε την καλύτερη προσφορά (35.000 ευρώ, έναντι 47.000 και 55.000 των άλλων δύο).

Ωστόσο, ο ανάδοχος αδυνατεί να υλοποιήσει το έργο και οι κίνδυνοι για την ευστάθεια των συστημάτων τηλεματικής είναι πλέον τεράστιοι. Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, το θέμα απασχολεί εντόνως τη διοίκηση του Οργανισμού, η οποία, όμως, δεν έχει καταφέρει μέχρι στιγμής να βρει λύση.



Επόμενο Προηγούμενο
 

Μία δόση, αποτελεσματικότητα άνω του 90%: Η διαφορά του νέου εμβολίου που αλλάζει τα δεδομένα στην Ευρώπη

Μία δόση, αποτελεσματικότητα άνω του 90%: Η διαφορά του νέου εμβολίου που αλλάζει τα δεδομένα στην Ευρώπη

19:23 30/1/2021

Η διαφορά του από τα άλλα

Νέα μέτρα από Δευτέρα: Πού ανοίγουν γυμνάσια και λύκεια και πού όχι

Νέα μέτρα από Δευτέρα: Πού ανοίγουν γυμνάσια και λύκεια και πού όχι

13:44 30/1/2021

Τι αποφάσισαν οι λοιμωξιολόγοι

Τι μέτρα ισχύουν από σήμερα σε όλη τη χώρα λόγω της πανδημίας

Τι μέτρα ισχύουν από σήμερα σε όλη τη χώρα λόγω της πανδημίας

10:40 30/1/2021

χρώματα στις περιοχές

Συμπλήρωσε τον στίχο: Θα κάνεις το 10/10 στο πιο δύσκολο μουσικό κουίζ που χάνει μέχρι και ο Snik;

Συμπλήρωσε τον στίχο: Θα κάνεις το 10/10 στο πιο δύσκολο μουσικό κουίζ που χάνει μέχρι και ο Snik;

21:26 29/1/2021

Ώρα να δείξεις τι αξίζεις

Ο «γίγαντας» γονάτισε: Το τέλος της επιχείρησης που τόλμησε να δημιουργήσει τα ελληνικά «Zara»

Ο «γίγαντας» γονάτισε: Το τέλος της επιχείρησης που τόλμησε να δημιουργήσει τα ελληνικά «Zara»

21:25 29/1/2021

Από την κορυφή στο λουκέτο

Μετρό, Flyover, ΟΑΣΘ, και αντιπλημμυρικά στη συνάντηση Καραμανλή-Τζιτζικώστα

Μετρό, Flyover, ΟΑΣΘ, και αντιπλημμυρικά στη συνάντηση Καραμανλή-Τζιτζικώστα

13:09 29/1/2021

Περιφέρεια

Κορονοϊός - Στο «πράσινο» η Θεσσαλονίκη με ανησυχία για τις μεταλλάξεις

Κορονοϊός - Στο «πράσινο» η Θεσσαλονίκη με ανησυχία για τις μεταλλάξεις

13:04 29/1/2021

έρευνα που διεξάγει το ΑΠΘ

«Τα χέρια της, δείτε τα χέρια της!»: Το ανεξήγητο μυστήριο στο ασανσέρ του Χόλιγουντ ερχεται στο Neflix

«Τα χέρια της, δείτε τα χέρια της!»: Το ανεξήγητο μυστήριο στο ασανσέρ του Χόλιγουντ ερχεται στο Neflix

11:58 29/1/2021

Και πολύ άργησε..

Χλευάστηκε, αλλά…: Μήπως η πρόταση του Τσίπρα για το εμβόλιο είναι η μόνη λύση;

Χλευάστηκε, αλλά…: Μήπως η πρόταση του Τσίπρα για το εμβόλιο είναι η μόνη λύση;

11:52 29/1/2021

Ρητορικό το ερώτημα

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης εμβολιάστηκε κατά του ιού Covid-19

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης εμβολιάστηκε κατά του ιού Covid-19

11:05 29/1/2021

Βαρθολομαίος

Κλασικά Έπιπλα