Τι να προσέξουν οι οδηγοί όταν πρόκειται να κάνουν μεγάλες αποστάσεις

20/7/2020 11:51    πότε μειώνεται η απόδοση
Με την περίοδο των διακοπών να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, πολλοί άνθρωποι πρόκειται να κάνουν μακρινά ταξίδια με το αυτοκίνητό τους. Το φαγητό πριν και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού αποτελεί σημαντικό κομμάτι της οδήγησης, που καθορίζει σε έναν βαθμό τη διάθεση του οδηγού.

Η κατανάλωση υπερβολικής τροφής μπορεί να προκαλέσει υπνηλία, κόπωση, άγχος ή στομαχικές διαταραχές που θα επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό τη συγκέντρωση κατά τη διάρκεια της οδήγησης, γεγονός που μπορεί να αυξήσει σημαντικά τον κίνδυνο ατυχήματος.

Η οδήγηση είναι μία δραστηριότητα που καίει από 1.000 έως 1.350 θερμίδες την ημέρα. Δηλαδή, έχει τα ίδια ποσοστά θερμίδων που καταναλώνονται όταν ο άνθρωπος βρίσκεται σε κατάσταση ανάπαυσης. Αυτός είναι ο βασικός λόγος που ο οδηγός δεν θα πρέπει να παρασυρθεί και να κάνει βαρύ γεύμα πριν την οδήγηση. Από την άλλη πλευρά, δεν είναι σωστό να βρεθεί πίσω από το τιμόνι με άδειο στομάχι, καθώς η πείνα μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του από την οδήγηση. Είναι πολύ σημαντικό ο οδηγός να προσέξει τη διατροφή του εάν έχει σακχαρώδη διαβήτη, που εκτός της συγκεκριμένη διατροφή, θα πρέπει να ξεκουράζεται ανά 2-3 ώρες, κάνοντας κάποιες ασκήσεις ή περπάτημα και έχοντας δίπλα του κάποια αλμυρά σνακ.

Έρευνες έχουν δείξει σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, ότι μετά από το μεσημεριανό γεύμα η απόδοση του οδηγού μειώνεται κατά 10%, ενώ τα γεύματα οδηγούν σε υπνηλία, κοιλιακούς πόνους, καούρα και αέρια. Δηλαδή, συμπτώματα που αλλάζουν την ικανότητα του οδηγού και δεν του επιτρέπουν να συγκεντρωθεί στην οδήγηση.

Οι ειδικοί συνιστούν σε έναν οδηγό που κάνει πολύωρο ταξίδι να πραγματοποιεί συχνές στάσεις και να τρώει μικρές ποσότητες φαγητού. Αν υπάρξει η δυνατότητα για κρύο γεύμα να το επιλέξει και να περπατάει για 15 λεπτά ή να πάρει έναν ολιγόλεπτο ύπνο σε κάποιο παρκινγκ του αυτοκινητόδρομου.

Τηγανητά, πικάντικα τρόφιμα και σάλτσες μπορούν να εμποδίσουν την ασφαλή οδήγηση, ενώ κατά τη διάρκεια της πολύωρης οδήγησης καλό είναι ο οδηγός να αποφεύγει το ρύζι, τα φασόλια και τα ζυμαρικά. Επίσης, τα κρεμμύδια και οι ντομάτες, παρόλο που είναι υγιεινά τρόφιμα, προκαλούν δυσπεψία.

Σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου Loughborough και του European Hydration Institute, οι οδηγοί που δεν είναι επαρκώς ενυδατωμένοι κάνουν λάθη παρόμοια με εκείνους που έχουν στο αίμα τους επίπεδο αλκοόλ 0,8γρ/λίτρο. Είναι, δηλαδή, σαν να έχουν πιει τέσσερα ποτήρια κρασί. Η αφυδάτωση μπορεί να οδηγήσει, σύμφωνα με τους γιατρούς, σε ζάλη, εμετό και στις πιο ακραίες περιπτώσεις, απώλεια συνείδησης. Επίσης, τα ενεργειακά ποτά κατά τη διάρκεια της οδήγησης βοηθούν σε μεγάλο βαθμό.

Ο οδηγός οφείλει, καθ' όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, ειδικά όταν ο καιρός είναι ιδιαίτερα ζεστός, να πίνει πολλά υγρά, χυμούς φρούτων ή αναψυκτικά, όμως σε μικρότερο βαθμό. Όσον αφορά την καφεΐνη, δηλαδή καφέδες ή τσάι, κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορούν να βοηθήσουν τον οδηγό να μείνει σε καλή οδηγική κατάσταση.

Μία μελέτη του Πανεπιστημίου του Λιντς (Ηνωμένο Βασίλειο) καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο χρόνος αντίδρασης μετά το φαγητό μειώνεται έως και 44%. Επομένως, οι στάσεις ανάπαυσης που πρέπει να χρησιμοποιεί ο οδηγός και να αναπληρώνει τα υγρά, μαζί με το περπάτημα ελάχιστων λεπτών, θα βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό.

Διαιτολόγοι αναφέρουν ότι ο οδηγός, κατά τη διάρκεια πολύωρου ταξιδιού, θα πρέπει για πρωϊνό να φάει ένα τοστ, ένα μικρό φρούτο και να πιει ένα καφέ ή τσάι, το ενδιάμεσο γεύμα να αποτελείται από χορτοφαγικό σάντουιτς και νερό, το μεσημεριανό να έχει σαλάτα, ψητό κρέας ή ψάρι, λίγους ξηρούς καρπούς που δίνουν ενέργεια και πολύ νερό μαζί με έναν καφέ ή τσάι. Επίσης, ο οδηγός όταν θα αποφασίσει για κάτι πολύ πρόχειρο καλό είναι να φάει ένα γιαούρτι, φρούτα και να πιει άφθονο νερό.



Επόμενο Προηγούμενο
 
Social Media - Thessaloniki
Μέτρα το IQ σου: Αν κάνεις πάνω από 8/10, τότε ανήκεις στους πιο ευφυείς Έλληνες με IQ άνω του 140

Μέτρα το IQ σου: Αν κάνεις πάνω από 8/10, τότε ανήκεις στους πιο ευφυείς Έλληνες με IQ άνω του 140

13:26 11/8/2020

Τσέκαρε το IQ σου.

10/10 ούτε η Ρόζμαρι: Μπορείς να αναγνωρίσεις 10 σειρές από την έγκυό τους;

10/10 ούτε η Ρόζμαρι: Μπορείς να αναγνωρίσεις 10 σειρές από την έγκυό τους;

13:25 11/8/2020

δύσκολα

Χτυπά απ’ τα 500 χλμ: Το πιο ισχυρό όπλο που διαθέτει στη φαρέτρα της αυτή τη στιγμή η Ελλάδα

Χτυπά απ’ τα 500 χλμ: Το πιο ισχυρό όπλο που διαθέτει στη φαρέτρα της αυτή τη στιγμή η Ελλάδα

13:21 11/8/2020

έχει και η Ελλάδα δυνατά χαρτιά

Το πράγμα σοβάρεψε πολύ: Η νέα διαφήμιση του Σ. Παπαδόπουλου για τον κορωνοϊό τον Δεκαπενταύγουστο τα λέει όλα

Το πράγμα σοβάρεψε πολύ: Η νέα διαφήμιση του Σ. Παπαδόπουλου για τον κορωνοϊό τον Δεκαπενταύγουστο τα λέει όλα

13:20 11/8/2020

Νέες ανάγκες, νέο σποτάκι.

Κορονοϊός: 126 νέα κρούσματα και ένας νέος θάνατος - Που εντοπίστηκαν

Κορονοϊός: 126 νέα κρούσματα και ένας νέος θάνατος - Που εντοπίστηκαν

19:16 10/8/2020

ΕΟΔΥ

Ελληνικό ΥΠΕΞ σε Τουρκία: «H Ελλάδα δε θα ανεχθεί κανέναν εκβιασμό»

Ελληνικό ΥΠΕΞ σε Τουρκία: «H Ελλάδα δε θα ανεχθεί κανέναν εκβιασμό»

18:59 10/8/2020

τι λεει το Βερολίνο

Κλιμακώνονται οι τουρκικές προκλήσεις: Στην ελληνική υφαλοκρηπίδα το Ορούτς Ρέις

Κλιμακώνονται οι τουρκικές προκλήσεις: Στην ελληνική υφαλοκρηπίδα το Ορούτς Ρέις

18:53 10/8/2020

video

Σοκαριστικό τροχαίο: Αυτοκίνητο συγκρούστηκε με σκούτερ και η οδηγός έπεσε σε υπόνομο!

Σοκαριστικό τροχαίο: Αυτοκίνητο συγκρούστηκε με σκούτερ και η οδηγός έπεσε σε υπόνομο!

18:47 10/8/2020

βιντεο

Θεσσαλονίκη: Ξεκίνησε η καταγραφή των ζημιών στον Δήμο Λαγκαδά

Θεσσαλονίκη: Ξεκίνησε η καταγραφή των ζημιών στον Δήμο Λαγκαδά

18:39 10/8/2020

μετά το χάος της κακοκαιρίας

Θεσσαλονίκη: Εργασίες αποκατάστασης μετά τους καταστροφικούς ανέμους στον Δ. Θερμαϊκού

Θεσσαλονίκη: Εργασίες αποκατάστασης μετά τους καταστροφικούς ανέμους στον Δ. Θερμαϊκού

18:38 10/8/2020

έπεσαν 40 δέντρα

Κλασικά Έπιπλα