Ουσία που χρησιμοποιείται σε σαπούνια και οδοντόκρεμες ίσως συνδέεται με καρκίνο!

31/5/2018 11:19    triclosan
Το «τρικλοζάν», ένα ευρέως χρησιμοποιούμενο συστατικό σε περισσότερα από 2.000 καταναλωτικά προϊόντα, όπως σαπούνια, οδοντόπαστες, καλλυντικά και παιγνίδια, συνδέεται με τη φλεγμονή του παχέος εντέρου και φαίνεται να ευνοεί τον καρκίνο, καθώς αλλάζει δραστικά τη σύσταση των μικροβιακών κοινοτήτων που ζουν μέσα στο παχύ έντερο, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη αμερικανο-κινεζική επιστημονική έρευνα, που βασίσθηκε στη μελέτη πειραματόζωων.

Η τρικλοσάνη (triclosan) είναι ένας αντιμικροβιακός παράγοντας, ο οποίος είναι δραστικός εναντίον των θετικών και των αρνητικών κατά Gram μικροοργανισμών. Η δράση του αναστέλλει την ανάπτυξη των βακτηρίων και των μυκήτων, διαπερνώντας την κυτταρική μεμβράνη τους. Ήταν ήδη γνωστό ότι μπορεί να έχει τοξικά αποτελέσματα σε υψηλές δόσεις, αλλά η νέα μελέτη εξέτασε τις συνέπειες των χαμηλών δόσεων στην υγεία.

Οι ερευνητές από αμερικανικά και κινεζικά πανεπιστήμια, με επικεφαλής τον κινεζικής καταγωγής Γκουοντόνγκ Ζανγκ του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης στο 'Αμχερστ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό "Science Translational Medicine", πειραματίσθηκαν με ομάδες ποντικιών που επί τρεις εβδομάδες έτρωγαν τροφές, οι οποίες περιείχαν τρικλοσάνη σε διάφορετικές συγκεντρώσεις.

Διαπιστώθηκε ότι ακόμη και η βραχύχρονη χρήση του «τρικλοζάν» σε χαμηλές δόσεις προκάλεσε στα ποντίκια χρόνια φλεγμονή του παχέος εντέρου και επιδείνωσε την προϋπάρχουσα φλεγμονώδη νόσο του εντέρου και τον καρκίνο του εντέρου που σχετίζεται με αυτή τη φλεγμονή. Το «τρικλοζάν» αύξησε το μέγεθος των καρκινικών όγκων και μείωσε το προσδόκιμο ζωής των πειραματόζωων.

«Τα ευρήματά μας αυτά δείχνουν για πρώτη φορά ότι η τρικλοσάνη μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία του εντέρου», δήλωσε σύμφωνα με το ΑΠΕ, ο δρ Ζανγκ.

Προηγούμενες μελέτες έχουν ανιχνεύσει το «τρικλοζάν» στα δείγματα ούρων περίπου του 75% των ανθρώπων. Η αποφυγή του είναι ουσιαστικά αδύνατη λόγω της μεγάλης εξάπλωσής του σε τόσα προϊόντα.

«Επειδή ακριβώς αυτή η ουσία χρησιμοποιείται τόσο ευρέως, η μελέτη μας δείχνει ότι υπάρχει επείγουσα ανάγκη να αξιολογηθεί περαιτέρω η επίπτωσή της στην υγεία του εντέρου» ανέφεραν οι ερευνητές.

Βασικό ζητούμενο είναι αν οι άνθρωποι με φλεγμονώδη νόσο του εντέρου ή με καρκίνο του εντέρου γίνονται πιο ευάλωτοι στις παθήσεις τους εξαιτίας της έκθεσης του οργανισμού τους στην τρικλοσάνη. Αλλά και κατά πόσο η εν λόγω αντιμικροβιακή ουσία μπορεί να διευκολύνει την εμφάνιση αυτών των ασθενειών.

Πριν λίγο - Τροχαίο με τραυματίες στον περιφερειακό

13:26 18/10/2018

μετά τον Φοίνικα

Συνελήφθη μέλος διεθνούς κυκλώματος ναρκωτικών στη Θεσσαλονίκη

13:06 18/10/2018

Δίωξη Ναρκωτικών

Διαδραστική μελέτη Αγίας Γραφής στη Μητρόπολη Καλαμαριάς

12:42 18/10/2018

Προκόπειο

Την αποφυλάκισή του ζητά ο Σάββας Ξηρός

12:00 18/10/2018

17Ν

Σεισμική δόνηση 4,2 βαθμών στη Ζάκυνθο

11:54 18/10/2018

Γεωδυναμικο Ινστιτούτο

Εργασίες συντήρησης στον δρόμο για Περαία

11:22 18/10/2018

Διεύθυνση Τεχνικών Έργων

Ληστεία σε βάρος 45χρονου στην Πυλαία

10:55 18/10/2018

στην περιοχή του ρέματος

«Πνοές ανέμων» με ελεύθερη είσοδο στα Μουσεία της Θεσσαλονίκης

10:51 18/10/2018

Ποιες δράσεις έχουν προγραμματίσει

Επαναπατρισμός στην Ελλάδα τριών τμημάτων αρχαίων ψηφιδωτών

10:47 18/10/2018

από τη Γερμανία

Ποιος ήταν ο Ναύαρχος Βότσης και τι έκανε σαν σήμερα;

09:41 18/10/2018