Ουσία που χρησιμοποιείται σε σαπούνια και οδοντόκρεμες ίσως συνδέεται με καρκίνο!

31/5/2018 11:19    triclosan
Το «τρικλοζάν», ένα ευρέως χρησιμοποιούμενο συστατικό σε περισσότερα από 2.000 καταναλωτικά προϊόντα, όπως σαπούνια, οδοντόπαστες, καλλυντικά και παιγνίδια, συνδέεται με τη φλεγμονή του παχέος εντέρου και φαίνεται να ευνοεί τον καρκίνο, καθώς αλλάζει δραστικά τη σύσταση των μικροβιακών κοινοτήτων που ζουν μέσα στο παχύ έντερο, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη αμερικανο-κινεζική επιστημονική έρευνα, που βασίσθηκε στη μελέτη πειραματόζωων.

Η τρικλοσάνη (triclosan) είναι ένας αντιμικροβιακός παράγοντας, ο οποίος είναι δραστικός εναντίον των θετικών και των αρνητικών κατά Gram μικροοργανισμών. Η δράση του αναστέλλει την ανάπτυξη των βακτηρίων και των μυκήτων, διαπερνώντας την κυτταρική μεμβράνη τους. Ήταν ήδη γνωστό ότι μπορεί να έχει τοξικά αποτελέσματα σε υψηλές δόσεις, αλλά η νέα μελέτη εξέτασε τις συνέπειες των χαμηλών δόσεων στην υγεία.

Οι ερευνητές από αμερικανικά και κινεζικά πανεπιστήμια, με επικεφαλής τον κινεζικής καταγωγής Γκουοντόνγκ Ζανγκ του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης στο 'Αμχερστ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό "Science Translational Medicine", πειραματίσθηκαν με ομάδες ποντικιών που επί τρεις εβδομάδες έτρωγαν τροφές, οι οποίες περιείχαν τρικλοσάνη σε διάφορετικές συγκεντρώσεις.

Διαπιστώθηκε ότι ακόμη και η βραχύχρονη χρήση του «τρικλοζάν» σε χαμηλές δόσεις προκάλεσε στα ποντίκια χρόνια φλεγμονή του παχέος εντέρου και επιδείνωσε την προϋπάρχουσα φλεγμονώδη νόσο του εντέρου και τον καρκίνο του εντέρου που σχετίζεται με αυτή τη φλεγμονή. Το «τρικλοζάν» αύξησε το μέγεθος των καρκινικών όγκων και μείωσε το προσδόκιμο ζωής των πειραματόζωων.

«Τα ευρήματά μας αυτά δείχνουν για πρώτη φορά ότι η τρικλοσάνη μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία του εντέρου», δήλωσε σύμφωνα με το ΑΠΕ, ο δρ Ζανγκ.

Προηγούμενες μελέτες έχουν ανιχνεύσει το «τρικλοζάν» στα δείγματα ούρων περίπου του 75% των ανθρώπων. Η αποφυγή του είναι ουσιαστικά αδύνατη λόγω της μεγάλης εξάπλωσής του σε τόσα προϊόντα.

«Επειδή ακριβώς αυτή η ουσία χρησιμοποιείται τόσο ευρέως, η μελέτη μας δείχνει ότι υπάρχει επείγουσα ανάγκη να αξιολογηθεί περαιτέρω η επίπτωσή της στην υγεία του εντέρου» ανέφεραν οι ερευνητές.

Βασικό ζητούμενο είναι αν οι άνθρωποι με φλεγμονώδη νόσο του εντέρου ή με καρκίνο του εντέρου γίνονται πιο ευάλωτοι στις παθήσεις τους εξαιτίας της έκθεσης του οργανισμού τους στην τρικλοσάνη. Αλλά και κατά πόσο η εν λόγω αντιμικροβιακή ουσία μπορεί να διευκολύνει την εμφάνιση αυτών των ασθενειών.

Η υπερθέρμανση φέρνει ακραία καιρικά φαινόμενα

17:44 17/8/2018

Τι αναφέρει γερμανός καθηγητής

Τουρκία - Νέο ''όχι'' στον Αμερικανό πάστορα Μπράνσον

17:15 17/8/2018

απέρριψε προσφυγή

Λέκκας: Υπάρχουν 100 περιοχές σαν το Μάτι!

17:08 17/8/2018