Στον Σταθμό «Αρετσού», στον τρίτο κατά σειρά σταθμό της γραμμής της επέκτασης του μετρό προς Καλαμαριά (Τσιγγιρίδου και Αγίου Νικολάου), έφτασε ο μετροπόντικας «Έλλη» (TBM), περίπου 110 ημέρες μετά την έναρξη του ταξιδιού από το σταθμό της Μίκρας.
Εκεί τον Μετροπόντικα υποδέχθηκαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, η διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ, εκπρόσωποι της αναδόχου εταιρείας και οι εργαζόμενοι στο έργο.
«Το μετρό έχει μπει στην τελική ευθεία», τόνισε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, καλώντας τους Θεσσαλονικείς να κάνουν ένα ακόμα χρόνο υπομονή. «Στη ΔΕΘ του 2018 η Θεσσαλονίκη θα έχει διαφορετική όψη. Πολλές από τις λαμαρίνες, που ταλαιπωρούν τους επιχειρηματίες και χαλάνε την αισθητική της πόλης θα έχουν απομακρυνθεί. Το 2019 θα μπούνε σε δοκιμαστική λειτουργία η βασική γραμμή και η επέκταση της Καλαμαριάς και το 2020 ξεκινάει μια νέα εποχή για τη Θεσσαλονίκη», υπογράμμισε ο υπουργός σε δηλώσεις του.
Σε ό,τι αφορά την πορεία των έργων στη βασική γραμμή και δη τον σταθμό της Βενιζέλου ο κ.Σπίρτζης δήλωσε ιδιαίτερα ικανοποιημένος γιατί βρέθηκε η βέλτιστη τεχνική λύση ώστε να συνυπάρξουν σταθμός και αρχαία και το Μετρό να έχει εκτός από τον μεταφορικό και πολιτιστικό ρόλο. Ο ίδιος γνωστοποίησε ότι προσκάλεσε τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη να συμμετέχει η Ορχήστρα του δήμου Θεσσαλονίκης στις πολιτιστικές εκδηλώσεις σε σταθμούς του Μετρό της Αθήνας.
Ερωτηθείς από τη Voria.gr για το έργο της διάνοιξης της οδού Πόντου ο κ.Σπίρτζης υπογράμμισε ότι το υπουργείο βρίσκεται σε διαβούλευση με τον δήμο Καλαμαριάς ώστε να υπάρξει εξοικονόμηση χρημάτων από την ταχύτητα με την οποία προχωράει η επέκταση της Καλαμαριάς και τα χρήματα που δινόταν στο παρελθόν για τις αποζημιώσεις για τη διάνοιξη. Όπως είπε, εν ευθέτω χρόνο θα γίνουν ανακοινώσεις από το υπουργείο και τον δήμαρχο Καλαμαριάς.
«Οι ταχύτητες ειναι διπλάσιες στην Καλαμαριά γιατί βοηθάει το έδαφος, η εμπειρία και το έμψυχο δυναμικό, ενώ υπάρχει και η πολιτική βούληση» σημείωσε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος.
Όπως ανέφερε, «οι μετροπόντικες τρέχουν στην Καλαμαριά και διανοίγουν περίπου 22 μέτρα την ημέρα, ενώ η συνηθισμένη ταχύτητα σε άλλες περιπτώσεις είναι 10 μέτρα την ημέρα».
Σύμφωνα με τον κ. Μυλόπουλο, «σε δυο μήνες υπολογίζεται οτι η Έλλη θα φθάσει στον σταθμό του κέντρου της Καλαμαριάς και τέτοια εποχή του χρόνου θα συναντήσει τη βασική γραμμή». Πίσω από την Ελλη ακολουθεί ο Φρίξος.
Τόσο ο κ.Μυλόπουλος όσο και ο δήμαρχος Καλαμαριάς Θεοδόσης Μπακογλίδης τόνισαν ότι το έργο στην Καλαμαριά προχωρά χωρίς να υπάρχουν οχλήσεις για τους κατοίκους. «Το έργο εκτελείται με τις λιγότερες οχλήσεις για την τοπική κοινωνία, η οποία αγκάλιασε το έργο», υπογράμμισε ο κ.Μπακογλίδης. Σύμφωνα, δε, με τον κ.Μυλόπουλο, η περίπτωση της Καλαμαριάς αποδεικνύει ότι οι διαμαρτυρίες των πολιτών για το έργο της βασικής γραμμής δεν οφείλονται στο ίδιο το έργο αλλά στις καθυστερήσεις.
voria